Článek
Zatímco ještě před deseti lety do hlavního města Dolního Saska na tradiční veletrh přijíždělo kolem půl miliónu návštěvníků ročně, loni už jich bylo sotva 200 000. Také některé velké firmy jako třeba Microsoft se rozhodly, že už se na CeBITu nemusí každoročně představovat.
Pořadatelé se proto letos rozhodli veletrh radikálně změnit. Především přesunuli jeho termín z jara, kdy se konal vždy od roku 1986, na polovinu června, aby mohli těžit z příjemného počasí, které umožní daleko více prezentací pod otevřeným nebem.
Druhým zásadním aspektem, který chtějí pořadatelé změnit, je jeho atmosféra. CeBIT, který bude otevřen do pátku, nemá být už pouhým veletrhem, kde se setkávají převážně zástupci firem, ale místem, které svojí atmosférou připomíná letní festival, na němž se i veřejnost může bavit, ať už u přednášek o nejnovější technice nebo u večerních koncertů oblíbených zpěváků.
Cílem změn je především zaujmout generaci lidí ve věku 25 až 35 let, která bude hrát v příštích letech v digitální oblasti zásadní roli. Přispět k tomu letos má třeba i večerní světelná show stovek dronů nebo 60 metrů vysoké ruské kolo, které nabídne nezvyklý pohled na areál veletrhu.
Tematicky se CeBIT v tomto roce soustředí na aktuální trendy, jako jsou umělá inteligence, virtuální a rozšířená realita, technologie blockchain nebo bezpečnost internetu. Mezi 2500 až 2800 vystavovateli ze zhruba sedmi desítek zemí nechybí ale ani firmy věnující se výrobě humanoidních robotů nebo aut budoucnosti.