Článek
Za zájmem o větší televizory stojí pokles cen u modelů s větší úhlopříčkou, nástup kvalitnějšího digitálního vysílání a zvýšené povědomí o možnosti příjmu ve vysokém rozlišení. Zároveň roste poptávka po nejnovějších modelech LED televizí a klesá naopak zastoupení plazmových obrazovek, jejichž výrobu většina značek ukončila již v roce 2014. V současnosti se jejich zastoupení pohybuje okolo osmi procent.
S nástupem plochých obrazovek do domácností vstoupil nový poměr stran 16:9 namísto dosavadních 4:3. Nový poměr je vhodnější pro sledování filmů, neboť je velmi podobný formátu filmového plátna v kinech. V posledních deseti letech se pak velmi rozmohl trend HD rozlišení, první programy ve vysokém rozlišení se začaly v nabídkách jednotlivých televizních platforem objevovat kolem roku 2007.
Co se v průběhu let výrazně nezměnilo, je doba, kterou uživatelé tráví před televizní obrazovkou. Ta se v průměru pohybuje okolo 3,5 hodiny za den. Stále významněji se ale prosazuje i tzv. multiscreening, tedy paralelní konzumace televize a internetu.
Výzkum ukázal, že přibližně šest procent lidí sleduje televizi a zároveň zvládá surfovat po síti. U respondentů spadajících do věkové skupiny 15 až 35 let je pak tento poměr ještě vyšší a pohybuje se okolo devíti procent.
Může se vám hodit na službě Zboží.cz: