Článek
„Jsme opravdu šťastní, že komunita PS4 od vydání konzole před třemi lety neustále vzkvétá,“ prohlásil Andrew House, prezident a globální generální ředitel společnosti Sony Interactive Entertainment.
Ten zároveň připomněl, že letošní rok je pro herní divizi japonského elektronického gigantu klíčový. „Zásluhou ohromné podpory našich fanoušků a partnerů po celém světě jsme letos mohli uvést na trh nebývalé množství hardwarových novinek, jako je lehčí a štíhlejší PS4, konzole PS4 Pro nebo systém virtuální reality PlayStation VR,“ konstatoval House.
Jaký podíl mají právě nové čtyřky na celkových prodejích, zástupci společnosti Sony však neprozradili. Jisté je nicméně to, že oba PlayStationy jsou hlavní trháky japonského elektronického gigantu před Vánocemi.
Verze 4 Slim láká především na kompaktnější rozměry a líbivější vzhled. Výkon je nicméně stejný jako u starší čtyřky.
PlayStation 4 Pro nabízí výkonnější procesor a přepracována byla i grafická karta. Některé hry díky tomu budou schopné běžet až v rozlišení 4K. Připomeňme, že původní PlayStation 4 byl stavěn na hraní ve Full HD.
Tituly, které kladou daleko vyšší nároky na grafiku, však v plnohodnotném 4K rozlišení nepoběží. Obraz u nich bude přepočítán z nižšího rozlišení na vyšší. To jinými slovy znamená, že kvalita obrazu bude sice citelně vyšší než v případě Full HD, zároveň ale nebude tak dobrá jako v případě plnohodnotného 4K.
Výkon všech PlayStationů 4 je dostatečný i pro provozování systému pro virtuální realitu. Řeč je o novém headsetu PlayStation VR. Ten ukrývá 5,7palcový OLED displej, který pro každé oko zobrazuje jiný obraz. Právě díky tomu a dalším senzorům, které jsou schopny monitorovat pohyb uživatele, pak headset dokáže navodit dojem virtuální reality.
Pro každé oko se zobrazí obraz o velikosti 960 × 1080 pixelů. Díky tomu by všechny scény ve hrách i při sledování filmů měly být krásně jemné a ostré.
Může se vám hodit na službě Zboží.cz: