Článek
Na samotných brýlích byste logo Facebooku hledali marně, nicméně zástupci společnosti Ray-Ban potvrdili, že za technickou stránkou brýlí stojí Facebook Reality Labs. To je stejná divize, která dohlíží na vývoj náhlavní soupravy pro virtuální realitu Oculus.
S levnými brýlemi pro virtuální realitu se roztrhne pytel
Brýle zvané Ray-Ban Stories se připojují k chytrému telefonu prostřednictvím rozhraní Bluetooth. Díky tomu, že mají zabudované reproduktory a mikrofony, dovedou nahradit bezdrátová sluchátka pro telefonování. Stejně tak se dají využít k poslechu hudby z připojeného mobilu.
Tu největší výhodu ale mají představovat dvě kamery, každá je ukryta v jednom rohu brýlí u oka. Tvůrci tvrdí, že díky tomu brýle dovedou „zachytit spontánní okamžiky života, které se odehrávají z jedinečné perspektivy první osoby“. Snímky i videa se pak dají snadno sdílet na sociálních sítích prostřednictvím obslužné aplikace Facebook View, která se nainstaluje do připojeného mobilu.
Ray-Ban nabídne tři základní typy obrouček – Wayfarer, Round a Meteor, přičemž všechna provedení bude možné vybavit různými typy skel a vybírat bude možné také z různých barev. Dohromady tak mají být k dispozici více než dvě desítky různých kombinací.
V první vlně startuje prodej v USA, Velké Británii, Kanadě, Itálii, Irsku a v Austrálii. Případní zájemci za novinku zaplatí 299 dolarů (6400 Kč), podle zvolených skel a obrouček se ale cena může vyšplhat ještě výše.
Kdy se novinka začne prodávat i v dalších státech, není zatím jasné.
Může se vám hodit na Zboží.cz: