Hlavní obsah

První televizory s prohnutými displeji se začnou prodávat už příští měsíc

Společnost LG představila svůj první televizor s prohnutým displejem na lednovém veletrhu spotřební a výpočetní techniky Consumer Electronics Show (CES). Podle vyjádření firmy by se měl objevit v prodeji už v průběhu příštího měsíce. Letos se chystá uvést na trh televizor se zahnutým displejem také společnost Samsung.

Foto: LG

Nové televizory od LG s prohnutými displeji

Článek

Novinka od LG nabídne úhlopříčku 140 centimetrů. Díky tvaru obrazovky má divák u displeje pocit, jako by jím byl skutečně obklopen. Zakřivení zároveň umožňuje sledovat obraz ze stejné vzdálenosti z mnoha úhlů.

Televizor je vybaven technologií OLED, která poskytuje jasnější a kontrastnější obraz než televizory LCD, má mnohem tenčí obrazovku a je energeticky úspornější. Doporučená prodejní cena je stanovena na 15 miliónů wonů (zhruba 266 000 Kč).

Foto: Samsung

Televizor Samsungu s prohnutým displejem na veletrhu CES.

LG dodala, že již přijímá objednávky na zakřivené televizory v Jižní Koreji. Termín, kdy chce začít nabízet televizory i v dalších zemích, stejně jako cenu televizorů pro tyto trhy, firma podle serveru BBC oznámí "v příštích měsících".

Televizory s OLED technologií

Průkopníkem OLED technologie byla japonská společnost Sony. Ta začala prodávat tento televizor již v roce 2007, avšak jen s úhlopříčkou 11 palců (28 centimetrů). O tři roky později kvůli krizi výrobu zastavila.

Foto: Sony

OLED telvizor od Sony

Výzkumná společnost DisplaySearch odhaduje, že letos se prodá zhruba 50 000 OLED televizorů, příští rok se má prodej zvýšit na 1,7 miliónu kusů. Stále to však bude jen zlomek z celkového počtu televizorů, které se mají prodat. V letošním roce se má v celém světě prodat zhruba 250 miliónů televizorů všech typů.

Výzkumná společnost IHS Screen Digest očekává, že Samsung bude brzy LG následovat. Domnívá se však, že v blízké budoucnosti zůstanou ceny těchto televizorů vysoko a vzhledem k obtížím při výrobě velkých OLED obrazovek se počet vyráběných kusů v dohledné době výrazně nezvýší. Podle analytika firmy Eda Bordera budou zakřivené televizory v nejbližší době cennější spíš jako propagační nástroj, než jako ziskový produkt.

Související témata:

Výběr článků

Načítám