Článek
„Podle průzkumu Seznam.cz Výzkumníka zabývajícího se tím, jaké dovednosti mají internetově aktivní Češi s technologiemi, vlastní chytrou televizi 24 % dotázaných a 20 % uvažuje o jejím nákupu. Celá třetina jejích majitelů ji však používá jen jako klasickou televizi,“ uvedl Michal Nosek, specialista výzkumu trhu ve společnosti Seznam.cz.
Když už Češi funkce na chytrých televizích používají, nejčastěji se připojují na internet (23 %) či sledují videa na YouTube (12 %). Dále také využívají možnosti nahrávat pořady (9 %), případně telefonují prostřednictvím programu Skype (6 %). Možnost přehrávat fotografie, videa i hudbu z USB pak vítá pět procent dotázaných.
„O vlastnictví chytré televize nerozhoduje ani tak zájem o technologie jako spíše finanční situace. Podle průzkumu ji vlastní 36 % domácností z nejvyšší příjmové kategorie (čistý příjem nad 40 tisíc měsíčně) a polovina podnikatelů se zaměstnanci,“ podotkl Nosek.
Nejstarším členem rodiny je počítač
Průzkum se týkal také toho, jaké technologie Češi v domácnosti používají. „Není překvapením, že nejnovějším zařízením v domácnosti bývá tablet, který má 46 % majitelů méně než jeden rok. Na druhém místě je mobilní telefon, nejméně často se vyměňuje počítač – 45 % počítačů v domácnostech je starších více než tři roky,“ konstatoval specialista výzkumu trhu ve společnosti Seznam.cz.
Data vycházejí z nástroje nazývaného Výzkumník. Jeho prostřednictvím se mohou lidé podílet na mapování webu i sdělovat nápady ohledně toho, co jim na internetu chybí. Zástupci české portálové jedničky touto cestou zároveň získají zpětnou vazbu na své služby. [celá zpráva]