Článek
"Po zlepšení situace v dodávkách čipů by produkce automobilek, jakož i dalších výrobních odvětví měla podpořit ekonomickou výkonnost eurozóny. Růst výroby nebude zaměřen pouze na uspokojení opožděných či nových objednávek, ale i na obnovu skladových zásob," uvedli ekonomové NBS.
Výroba vozidel v eurozóně, kam patří i Slovensko, se v prvním pololetí podle analýzy snížila o více než 30 procent, protože mnoho výrobců muselo přerušit produkci. Výrobci čipů upřednostnili při dodávkách polovodičů výrobce elektroniky.
Výrazné výkyvy ve výrobě vozidel se nevyhnuly ani Slovensku, které si loni udrželo v přepočtu na obyvatele pozici největšího výrobce aut na světě. Kvůli dopadům koronavirové krize přitom sjelo z linek čtyř slovenských továren méně vozidel než o rok dříve. Právě automobilový průmysl je hlavním motorem slovenské ekonomiky, která by se letos měla podle odhadů vrátit k růstu po loňském poklesu, prvním od globální ekonomické krize v roce 2009.