Článek
Společnost OpenAI diskutuje podle zdrojů už od loňského roku o různých možnostech, jak řešit nedostatek čipů. Tyto možnosti zahrnují vytvoření vlastního čipu, užší spolupráci s dodavateli čipů i větší diverzifikaci dodávek.
Vytvoření vlastního čipu by si podle odborníků vyžádalo rozsáhlé investice a pravděpodobně by trvalo několik let. Převzetí některého čipového podniku by tento proces nicméně mohlo urychlit.
Konec neaktuálních a špatných odpovědí? ChatGPT získalo přístup k internetu
Společnost OpenAI se k informacím agentury Reuters odmítla vyjádřit. Šéf podniku Sam Altman si ale už dříve veřejně stěžoval na nedostatek čipů pro umělou inteligenci. Více než 80 procent globálního trhu s čipy vhodnými pro aplikace založené na umělé inteligenci kontroluje americká společnost NVIDIA.
Provoz ChatGPT je pro firmu velmi nákladný. Každý dotaz stojí podle analýzy společnosti Bernstein přibližně čtyři centy. Pokud by dotazy na ChatGPT narostly na úroveň desetiny vyhledávání na Googlu, znamenalo by to jen v nákladech na čipy ročně 16 miliard dolarů (371 miliard korun).
Společnost OpenAI koncem loňského listopadu zdarma zpřístupnila ChatGPT veřejnosti a systém si rychle získal značnou popularitu. ChatGPT dokáže na základě jednoduchých dotazů generovat články, eseje, vtipy, ale i poezii. Na základě obrovského množství dat se učí, jak odpovídat na podněty uživatelů.
IBM vyškolí dva miliony expertů
Firma IBM chce do konce roku 2026 celosvětově vyškolit dva miliony studentů na experty v oblasti umělé inteligence. Nabízí bezplatné kurzy základů robotiky, komunikačních chatbotů i etiky. Výukový plán zahrnuje rozšířené funkce zaměřené na generativní neboli tvořivou umělou inteligenci.
„V umělé inteligenci jsme v bodě zlomu,“ konstatoval James McDermottroe ze společnosti Invesco. Jednou z nejvyšších met počítačových vývojářů je prostorový, trojrozměrný internet. „Jediná naděje, že se nám to podaří, je, že nám pomůže umělá inteligence,“ soudí viceprezident pro technologie a simulace ve společnosti NVIDIA Rev Lebaredian.
Když lidé mluví s umělou inteligencí, už mnohdy nepoznají rozdíl mezi člověkem a robotem. Potíž je v tom, že sdělení generovaná robotem vypadají jako neomylná, správná, avšak v řadě případů to tak není. Přitom ve sděleních chatbota chybí poznámka, že jeho rady, porady a konstatování jsou bez záruky a že řadu údajů třeba z ChatGPT je třeba si ověřovat.
V umělé inteligenci jde ale o více než pouze o „chytrý pokec“. Jedním z důvodů, proč společnost Meta, mateřská společnost Facebooku a Instagramu, investuje do zpracovávání velkého množství dat, je i zvýšení efektivity reklamy.