Hlavní obsah

Microsoft zabodoval s kapesním přehrávačem Zune

Americký Microsoft se pravděpodobně trefil do černého. Soudit tak lze podle reakce severoamerického trhu, kde se kapesní přehrávač Zune od Microsoftu stačil za několik týdnů od uvedení vyhoupnout mezi nejpopulárnější značky.

Článek

Rodina výrobků iPod od společnosti Apple Computer si i nadále drží mohutný náskok na trhu s kapesními přehrávači. Apple ovládá kolem 63 procent trhu, uvedla analytická společnost NPD.

Na druhém místě je Microsoft a jeho Zune. Přehrávač zaujal devět procent všech nakupujících, kteří si do obchodů přišli pro novou "empétrojku". A to i přesto, že je Zune nekompatibilní s největším poskytovatelem hudebního obsahu (Apple iTunes).

Apple má bohatší nabídku než Microsoft

Apple Computer, se kterým svede Microsoft nejtěžší boj, nabízí potencionálním zákazníkům iPody v ceně pod 3000 korun (inovovaný iPod Shuffle) [celá zpráva]. Nechybí ani řada dražších přehrávačů iPod nano (od 5200 korun) a iPod Video (od 9350 Kč) [celá zpráva].

Zune je na trhu zatím pouze ve verzi za 249 dolarů. Cena pro evropský trh zatím nebyla uvedena, v České republice chce Microsoft Zune prodávat až v průběhu příštího roku. [celá zpráva]

Aby se Microsoft dostal na kobylku konkurenčním iPodům, bude muset uvést varianty Zune s cenou pod 100 dolarů, tvrdí unizono tržní analytici. V této kategorii má totiž Apple Computer, ale také jeho rivalové Creative a SanDisk nejvíce zákazníků.

Microsoft uvedl přehrávač Zune na trh 14. listopadu. Systém je k dispozici ve třech barevných provedeních. Výrobek obsahuje 3" plochou obrazovku (uhlopříčka 7,6 centimetru), interní 30 GB pevný disk, bezdrátové Wi-Fi rozhraní a rádio.

Související témata:

Související články

Recenze iPod Video

Společnost Apple vydala v polovině října iPod páté generace, který je označován jako Video. Firma jej vedle klasické bílé nabízí i v elegantní černé barvě....

Výběr článků

Načítám