Článek
Prodloužení se týká klasických stolních sestav, notebooků, tabletů, ale například i all-in-one zařízení – tedy počítačů, které ukrývají všechny důležité hardwarové součástky přímo v monitoru. Nicméně vždy jde pouze o modely určené pro běžné spotřebitele, nikoliv tedy o firemní stroje.
Pokud majitelům těchto zařízení končila záruka v rozmezí od 15. března do 30. dubna 2020, mohou reklamovat zboží po dobu 75 dní. Získají tedy ke svým přístrojům více než dva měsíce bezplatné záruky, a to až do 31. května.
Koronavirus mění pravidla. Vrátit elektroniku od Samsungu mohou lidé do 90 dní
„Chceme vyjít vstříc zákazníkům, kteří by potřebovali využít záruční servis v tomto období, ale kvůli aktuálním opatřením se nemají jak dostat k servisním službám, a proto jsme se rozhodli globálně prodloužit záruku na zařízení až do konce května,“ přiblížil Petr Kheil, generální ředitel společnosti Lenovo pro Českou republiku a Slovensko.
Podle něj se tak podnik snaží minimalizovat dopad současné pandemie na spotřebitele. Připomněl zároveň, že Lenovo nabízí také službu tzv. on-site záruky, kdy specializovaný servis zajistí kromě samotné opravy produktu i jeho vyzvednutí a dopravu zpět.
Delší záruku nabídne lidem například i jihokorejský Samsung. U jeho chytrých telefonů, kterým by končila záruční doba v období od 15. března do 15. června 2020, dojde automaticky k prodloužení až do 15. července.