Článek
Na celém světě se za první tři měsíce roku prodalo podle IHS 46 miliónů notebooků. Dotykovým displejem jich bylo vybaveno 4,57 miliónu, což odpovídá meziročnímu nárůstu o 51,8 procenta.
Server The Verge však poukazuje na to, že data mohou být nepatrně zkreslená, protože podle konkurenční analytické společnosti Canalys se za první čtvrtletí prodalo 50,5 miliónu laptopů. I v takovém případě by se však jednalo o velice slušný výsledek.
Vysoký zájem je do jisté míry podpořen i klesající cenou. Zatímco před pár lety bylo možné za 12 tisíc korun pořídit pouze základní notebooky, dnes již tato suma stačí na pořízení stroje s dotykovým displejem. [celá zpráva]
Pohodlné ovládání Windows 8
Popularitu dotykových displejů samozřejmě rozpoutaly počítačové tablety. Uživatelé si u nich zvykli na snadnější a v mnoha případech i rychlejší ovládání. Obzvláště to platí v případě systému Windows 8, který je na dotykové panely doslova navrhnut.
Řeč je především o novém uživatelském prostředí, které dříve bylo označováno pracovním názvem Metro. To seskupuje nejpoužívanější programy v dlaždicích a umožňuje uživateli se mezi nimi jednoduše pohybovat.
Vlastní dlaždici má v novém operačním systému každý program a lidé si mohou nastavit, jak přesně by měla vypadat. Například hudební složka tak může být zastoupena ikonou přehrávače nebo se na ní mohou zobrazovat poslední přehrávaná alba a interpreti.