Článek
To je pro uživatele poměrně povzbudivá zpráva. Nemusí se totiž obávat, že jejich proinvestované peníze přijdou z ničeho nic vniveč. Olympus se naopak prodejem fotografické divize snaží docílit toho, aby jeho přístroje z obchodů nezmizely.
„Společnost Japan Industrial Partners je silný investiční fond se spoustou úspěchů v podobných případech, kdy se mu podařilo maximalizovat původně pomalý růst mnoha značek. Uplatní své odborné znalosti a využije množství inovativních technologií a pevného postavení značky Olympus na trhu s cílem zlepšit její ziskovost,“ prohlásili zástupci Olympusu v oficiálním prohlášení.
Konec jedné éry. Olympus po 84 letech končí s fotoaparáty
Sami ale přiznali, že celý proces akvizice je v tuto chvíli ještě ve fázi jednání. „Chápeme, že máte mnoho otázek. Na všechny vám poskytneme odpovědi v následujících týdnech. Žádáme vás o trpělivost, protože věříme, že to, co činíme, je správný krok k zachování dědictví značky, produktů a hodnoty našich unikátních technologií,“ stojí v oficiálním prohlášení.
„Společnost Olympus považuje tento potenciální převod za příležitost, která umožní fotografické divizi i nadále poskytovat své produkty a služby všem stávajícím i novým zákazníkům, jakož i fanouškům a nadšencům fotografování. Společnosti Olympus a Japan Industrial Partners povedou v následujících dnech a týdnech další jednání. Tak, jak budou jednotlivé dohody a plány postupně uzavírány, budou o nich obě společnosti poskytovat informace všem zúčastněným stranám,“ uzavřeli zástupci Olympusu.
Důvod odprodeje je jasný. Olympus v oficiálním oznámení uvedl, že se mu navzdory všem snahám nedaří udržet delší dobu výrobu fotoaparátů v zisku. Ve ztrátě je podnik poslední tři roky. Pro Olympus – podobně jako pro další výrobce fotoaparátů – jsou současné podmínky na trhu velmi tvrdé. Je to dáno tím, že fotoaparáty si kupuje stále méně lidí, většina uživatelů si vystačí s chytrými telefony. Trh s fotoaparáty se tedy dramaticky zmenšil.
Olympus se bude věnovat svým dalším aktivitám, především tedy výrobě mikroskopů a optickým technologiím pro vědecké a zdravotnické vybavení, jako jsou například endoskopy.
Sony se stane největším akcionářem Olympusu
Historie a budoucnost Olympusu
Svůj první fotoaparát vyrobil Olympus již v roce 1936 poté, co se léta věnoval výrobě mikroskopů. Po desetiletích vývoje a zápolení s konkurencí se v 70. letech vyšvihnul podnik až na vrchol technologického pokroku, jeho malé a lehké přístroje byly svým způsobem revoluční.
Firmě se zároveň podařilo zachytit přechod na éru digitálních fotoaparátů. V posledních letech se Olympus přitom zaměřil především na kompaktní bezzrcadlovky a na fotoaparáty určené pro běžné lidi, kteří nemají profesionální ambice. Jak je z řádků výše patrné, tato taktika ale vyšší prodeje nepřinesla.
Právě proto se Olympus dohodl na odprodeji své divize Japan Industrial Partners. Tato investorská společnost, která mimochodem již v roce 2012 koupila telekomunikační aktivity Olympusu a v roce 2014 výrobu počítačů Vaio od Sony, bude moci používat značky Olympusu – například čočky Zuiko.