Článek
„Tenké a výkonné, takové stroje chceme vyrábět,“ uvedl pro server Verge marketingový ředitel Dellu Alison Gardner s tím, že netbooky především výkonem nové strategii firmy nevyhovují.
Podle zahraničních pozorovatelů je ukončení výroby netbooků logickým tahem, který s velkou pravděpodobností budou v nadcházejících měsících následovat i další technologické giganty. Důvod je prostý – peníze.
„Když se byznys s netbooky před třemi čtyřmi lety rozjížděl, prodávaly se modely s atomovými procesory a 10palcovými displeji okolo osmi až deseti tisíc korun. Postupně ale byly nové modely levnější a levnější, až je dnes můžeme koupit za polovinu,“ konstatoval Brad Linder ze serveru liliputing.com.
„Navíc je trh netbooky přesycen. Vždyť je možné zakoupit desítky, ne-li stovky nejrůznějších modelů. Není proto překvapením, že se chce Samsung věnovat ultrabookům, kde může mít větší marže,“ dodal.