Článek
Stadia má být podle tvůrců naprostou herní revolucí. Uživatel nepotřebuje výkonný hardware, i ty nejnáročnější hry si totiž může pouštět na levných a pomalých zařízeních. Potřebný výkon totiž zajistí virtuální servery, k hráči bude už jen přes internet putovat samotný obrazový signál.
Jak ale ukázala praxe, dobrý nápad má v praxi celou řadu problémů. Tak například už minulý týden se ukázalo, že i s vyšší internetovou rychlostí jim hra laguje. To jinými slovy znamená, že sice kliknou na nějaké tlačítko, ale myš zareaguje s výrazným zpožděním. V praxi jsou tak prakticky všechny akční tituly nehratelné, neboť rychlost odezvy v nich je klíčová.
Chtěli způsobit herní revoluci, místo chvály se na Stadii snáší kritika
Nyní si navíc uživatelé začali stěžovat, že multimediální centrum ChromeCast Ultra, které výrobce přímo doporučuje pro chod Stadie, se značně přehřívá. Situace je natolik vážná, že v některých případech se zařízení samovolně vypíná, aby zabránilo nenávratnému poničení.
Zástupci společnosti Google se zatím k nahlášeným problémům oficiálně nevyjádřili.
Stadia byla po několika měsících čekání spuštěna v úterý 19. listopadu. Tvůrci se netajili tím, že mají od novinky velká očekávání. Konkurovat chtěli zavedeným výrobcům stolních počítačů i herních konzolí, jako jsou Sony PlayStation 4 či Xbox One od Microsoftu.
Šli na to přitom velmi chytře. V současnosti se totiž nároky moderních her kvůli věrnější grafice neustále zvyšují. Hráčům tak zpravidla i ty nejvýkonnější počítače vydrží maximálně dva, tři roky. Poté jim nezbývá nic jiného než investovat do nového „železa“.
Herní služba Stadia je prozatím dostupná pouze v zahraničí. Případní zájemci za ni zaplatí 9,99 dolaru měsíčně, tedy v přepočtu zhruba 230 Kč. V rámci toho lidé získají jednu hru měsíčně zadarmo, nicméně za další musí zaplatit. Kdy bude Stadia dostupná i v Česku, zatím není jasné.