Článek
PlayStation 5 bude stavět na velmi podobných součástkách jako Xbox Series X. Pracovní tempo u pětky bude udávat upravený procesor AMD s architekturou Zen 2, který nabídne 8 jader a 16 pracovních vláken. U něj bude frekvence proměnlivá, přičemž maximální hodnota bude 3,5 GHz.
V případě grafického jádra označuje výrobce architekturu jako Custom RDNA 2. Důležité je nicméně to, že bude k dispozici 36 CU jednotek, které poběží až při frekvence 2,23 GHz. Výrobce přitom počítá s tím, že tyto součástky by měly dát dohromady výkon přesahující 10,2 TFLOPS. Počítá se s 16 GB paměti typu GDDR6 (256-bit) s propustností 448 GB/s.
Parametry nového Xboxu už nejsou tajemstvím
Věrnější grafika
Konzole by tak v praxi měla stačit na hraní v rozlišení 4K, a to při 60 snímcích za sekundu. Počítá se také s tím, že konzole bude obsahovat speciální ray tracing jádra, díky kterým nabídnou jednotlivé hry dechberoucí grafiku.
Děj konkrétního titulu totiž dokáže nabrat úplně jinou atmosféru, když v krvelačné vřavě vidíte lehce se pohupující vlnky v protékající řece nebo zahlédnete sebe samotného s puškou v ruce v odrazu okna. I pouhá rozsvícená lampička dovede vdechnout díky realističtějšímu vykreslení stínů hororový nádech prakticky jakékoliv místnosti.
PlayStation 5 nabídne rychlou SSD jednotku s kapacitou 825 GB, další SSD bude možné připojit prostřednictvím NVMe slotu. Chybět nebude stejně jako u Xboxu ani podpora pro USB HDD a také 4K UHD Blu-ray mechanika.
Vzhled PlayStationu 5 je zatím tajemstvím, prodávat by se nicméně tato televizní konzole měla ještě před Vánocemi. Prodejní cena bude upřesněna později.
Boj o nejlepší televizní konzoli
Dokonalejší ovladač
Vylepšení by se měl dočkat také bezdrátový ovladač. Ten by měl místo obyčejných vibrací nabídnout haptickou odezvu. Ovladač se tedy bude chvět podle toho, co se bude zrovna dít na obrazovce.
K navození co nejreálnější atmosféry mají přispět také programovatelná tlačítka L2 a R2, u kterých půjde nastavením měnit intenzita stisku. V praxi tak vývojáři budou moci upravit sílu stisku podle toho, co se zrovna odehrává na obrazovce.
Tlačítka L2 a R2 slouží například v automobilových simulátorech namísto pedálů pro brzdu a plyn. Díky nové vychytávce bude možné simulovat intenzitu stisku různých verzí aut tak, jako je tomu ve skutečnosti – ve starších vozech půjdou pedály mačkat hůře, zatímco u novějších snadněji.
Může se vám hodit na Zboží.cz: