Článek
(od našeho zpravodaje)
Abychom se v celém příběhu zorientovali, musíme se vrátit pár let v čase. V roce 2022 společnost Lili for Life debutovala na veletrhu CES se svým úplně prvním produktem – lampičkou, která má pomoci především školákům s dyslexií.
Byl to skvělý nápad, a tak si tvůrci odnesli ocenění od organizátorů veletrhu za jednu z nejlepších představených inovací v daném roce.
„Víme, že lidé s dyslexií mají dvě dominantní oči. Obě oči tedy přinášejí informace ve stejných milisekundách. Právě to způsobuje poruchu zraku, kvůli které člověk vidí obrazy, které se překrývají nebo jakoby přeskakují,“ vysvětlil přímo na výstavišti Bertrand Descours, spoluzakladatel Lili for Life.
CES 2025: Futuristická skládací kytara struny nepotřebuje
CES 2025: Videohry čeká revoluce. Postavy bude řídit umělá inteligence
Levné to není
Lampa ale tento problém řeší. Vydává pulzní světelné záblesky, díky kterým dovedou dyslektici překonat problémy se čtením. Samotný uživatel záblesky nevnímá, jak jsme si mohli v Las Vegas osobně vyzkoušet.
Výrobce se netají tím, že lampa je naprostý hit, a to navzdory cenovce 299 eur (7500 Kč).
I proto se tvůrci rozhodli na veletrh CES 2025 přivézt letos svůj nový počin. Speciální 27palcový monitor pro dyslektiky, který má úplně stejnou technologii jako oceňovaná lampička.
Háček je ale v tom, že cena je ještě citelně vyšší. Případní zájemci si budou muset připravit 590 eur, tedy 14 800 korun. A to je patrně hlavní důvod, proč se návštěvníci na výstavišti zajímali spíše o tři roky starou lampičku než o nejnovější produkt. Vystavovatelé se přitom snažili marně upozorňovat na to, že veškerá pozornost by měla být směřována právě na monitor.
Crowdfundingová kampaň byla propadák
Přitom indicie, že monitor nebude kdovíjaký tahák pro zákazníky, musel mít výrobce už v loňském roce. Na rozjetí masové výroby se snažil vybrat peníze prostřednictvím crowdfundingového serveru KissKissBankBank, ale zájem ze strany uživatelů byl žalostně nízký.
Z požadovaných 40 000 eur, tedy v přepočtu jednoho milionu korun, se nakonec vybralo jen 3 789 eur (95 220 Kč). Nepomohlo ani to, že se výrobce snažil nalákat přispěvatele na atraktivnější cenovku, monitor totiž nabízel za zvýhodněnou cenu 390 eur (9 800 Kč).
Navzdory neúspěšné kampani Descours uvedl nyní monitor na trh na vlastní pěst. Nakolik bude úspěšný, ukáže až čas…