Článek
O tom, jak velký byznys s fotografickými senzory ve skutečnosti je, pojednávají aktuální hospodářské výsledky společnosti Sony.
Ve třetím finančním čtvrtletí vzrostl zisk divize obrazových snímačů meziročně o 61,7 procenta na 75,2 miliardy jenů (15,6 miliardy korun).
Smartphony konkurují fotoaparátům. A dokážou je i předčit
Sony se sice věnuje i výrobě vlastních smartphonů, ale velká část produkce fotografických čipů skončí u konkurenčních výrobců. Nalezneme je například u nejnovějších iPhonů, jejichž fotoaparáty staví právě na senzorech Sony. To samé platí v bleděmodrém také o prémiových přístrojích od Huawei.
Určitou závislost na konkurenci a zároveň na mobilním trhu obecně si lidé v Sony evidentně uvědomují, a tak se snaží závislosti zbavit. Z plánů pro další období tak lze vyčíst, že se japonský elektronický gigant bude snažit prosadit více na trhu se senzory pro automobilový průmysl.
Řeč přitom nemusí být pouze o parkovacích kamerách, ale o daleko sofistikovanějších systémech, které slouží pro autonomní řízení.
Vedení podniku věří, že se díky tomu podaří zvýšit celkový zisk za nynější rok. Konkrétně byl odhad zvýšen z dosavadních 840 miliard jenů na 880 miliard jenů (z 174,2 na 182,5 miliardy korun), což je vyšší hodnota než v případě odhadu analytiků.
Provozní zisk za třetí finanční čtvrtletí celého podniku do konce prosince meziročně klesl o 20,4 procenta na 300,1 miliardy jenů (62,8 miliardy Kč). Výsledky táhla dolů například herní divize, té klesl zisk v daném období o 26,8 procenta. Činil tedy konkrétně 53,5 miliardy jenů, což je v přepočtu více než 11,1 miliardy korun.