Článek
„Tyto společnosti patří k nejmocnějším a nejhodnotnějším na světě,“ řekl ministr financí Josh Frydenberg. „Je třeba, aby jejich aktivity byly transparentnější a aby za ně odpovídaly,“ dodal.
Vláda chce vytvořit zvláštní sekci Australského výboru pro ochranu hospodářské soutěže a spotřebitele (ACCC), jejímž úkolem bude mimo jiné prozkoumat, jak společnosti používají algoritmy pro porovnávání reklam se zájmy uživatelů, jakož i jejich opatření na ochranu spotřebitele.
Doporučeních je daleko více
Založení nového úřadu je jedním z 23 doporučení ACCC, včetně posílení zákonů na ochranu osobních údajů, ochrany zpravodajských médií a vytvoření kodexu chování pro zacházení s obsahem uživatelů, z něhož firmy profitují.
Předseda ACCC Rod Sims uvedl, že regulační orgán studoval Facebook a Google po dobu 18 měsíců. Zjistil, že zákon umožňuje společnostem shromažďovat a používat osobní údaje způsobem, kterému uživatelé nerozumějí.
„Musí existovat mnohem větší transparentnost a dohled nad společnostmi Google a Facebook a jejich provozem a praktikami,“ řekl.
Podle nových zákonů může ACCC uložit za porušení spotřebitelských zákonů pokuty až do výše deseti procent obratu těchto společností v Austrálii, uvedla agentura Reuters.