Článek
Jak na svém blogu uvedla viceprezidentka pro globální marketing Carolyn Eversonová, největší sociální síť světa zavádí s okamžitou platností nové standardy, které jasněji definují, kdo může na Facebooku reklamu zadávat a s jakým obsahem.
Jak uvedla agentura Reuters, která měla možnost do pravidel nahlédnout, tvůrci obsahu a vydavatelé budou muset dodržovat takzvané standardy komunity, jejichž cílem je zajistit, aby obsah byl autentický, nebyl urážlivý a byl v souladu s instrukcemi společnosti Facebook. S principy sítě je neslučitelné vydávat dezinformace a nepravdivé zprávy, obsah s násilným, sexuálním nebo jiným nevhodným zaměřením, stejně jako zobrazovat smrt, ponížení nebo oběti tragických událostí.
Dvě miliardy aktivních uživatelů
Na internetové reklamě se Facebook spolu s Googlem podílí zhruba dvěma pětinami. Společnost má dvě miliardy aktivních uživatelů.
Facebook je už delší dobu terčem kritiky jak kvůli nenávistným projevům, které přes svou síť zprostředkovává, tak kvůli shromažďování osobních údajů. Německo v červnu schválilo zákon umožňující pokutovat sociální sítě částkou až 50 miliónů eur (1,3 miliardy Kč), pokud nebudou odstraňovat nenávistné komentáře bezprostředně po jejich zveřejnění.
Španělsko tento týden společnosti Facebook vyměřilo pokutu 1,2 miliónu eur (31,3 miliónu Kč) za to, že sbírá údaje o svých uživatelích bez jejich řádného souhlasu, a aniž by je jednoznačně informoval, jak budou tato data použita.