Článek
Za plánem na přejmenování vlastní společnosti stojí samotný šéf Facebooku Mark Zuckerberg. Ten sice zatím nic oficiálně nepotvrdil, ale podle serveru The Verge bychom se měli dočkat nového názvu již v příštím týdnu.
Zuckerberg údajně tlačí na přejmenování Facebooku kvůli tomu, že chce jasně oddělit sociální platformu od budoucích záměrů firmy. Podnik totiž několik posledních měsíců pracuje na plánech vlastního metaversu – virtuálního vesmíru.
Ten by měl sloužit k prezentaci produktů i hraní her. Má to být místo, kde se budou potkávat zkrátka všichni lidé, využívat přitom k tomu budou systémy pro virtuální realitu. S trochou nadsázky lze říct, že si tvůrci vypůjčili celý nápad z knihy Ready Player One, kterou napsal Ernest Cline.
Pokud vás náhodou tento příběh minul – připomínáme, že jde o strhující dobrodružný thriller z blízké budoucnosti, kde prakticky celý svět tráví všechen svůj volný čas ve virtuální realitě, ve hře zvané OASIS. Je to místo, kde mohou lidé utéct od svých všedních starostí, mohou se zde bavit, závodit, cestovat, studovat, zamilovat se… Zkrátka dělat vše, co je napadne.
A podobně má fungovat také metaverse v podání Facebooku. Minulý týden podnik dokonce oznámil, že se bude snažit přijmout 10 000 lidí v Evropě, kteří budou v následujících 10 až 15 letech pracovat na tvorbě „virtuálního vesmíru“.
Facebook není jedinou společností, která na metaversu pracuje. Podobné ambice má také herní studio Epic Games, které stojí za populárním hitem Fortnite.