Článek
První uživatelé začali podle serveru DownDetector hlásit problémy s dostupností Facebooku okolo 13. hodiny středoevropského času. Právě stránky DownDetector monitorují to, zda jsou nejznámější internetové servery v provozu.
Od 14. hodiny začal počet hlášení dramaticky růst, a to nejen u Facebooku, ale také u Instagramu, Messengeru a WhatsAppu, jak již bylo uvedeno výše. Od 15. hodiny začal počet hlášení na serveru DownDetector výrazně klesat, ale v některých zemích problémy přetrvávaly.
Teprve po 16. hodině se podařilo situaci vyřešit úplně, jak potvrdili zástupci společnosti IT serveru The Verge. „Omlouváme se za případné nepříjemnosti, všechny služby jsou již zpět on-line,“ prohlásil mluvčí největší sociální sítě.
Co přesně nedostupnost služeb způsobilo, však neupřesnil.
Problémy byly hlášeny ve Velké Británii, na východním pobřeží USA, ale také ve střední a jižní Evropě. Kromě Česka a Slovenska se výpadek týkal také Itálie, Rakouska, Řecka, Španělska či Portugalska.
Výpadek se týkal i mobilních aplikací
Výpadek byl patrný v on-line rozhraní i mobilních aplikacích. Nejčastěji se lidem nezobrazovaly na Facebooku nové příspěvky, nebo se nešlo vůbec přihlásit. To platilo také v případě Instagramu. U WhatsAppu a Messengeru nešly odesílat zprávy, ale také obrázky a videa – případně se tvářily jako nedostupné.
Je nicméně možné, že někteří tuzemští uživatelé problémy nezaznamenali. Záleží totiž na tom, které servery Facebooku zrovna jejich přístroje obsluhují.
Více než dvouhodinový výpadek postihl Facebook takřka na měsíc přesně od doby, kdy sociální síť musela řešit vůbec nejdelší nedostupnost služeb ve své historii. Z 13. na 14. března totiž výpadek trval více než 13 hodin.
Za březnový výpadek, který byl největší v historii společnosti, mohl lidský faktor – chybná konfigurace serveru.