Článek
Facebook sdělil, že 61 společnostem, jako jsou AOL, Nike, UPS nebo seznamka Hinge, udělil jednorázový šestiměsíční přístup, aby získali čas reagovat na změny politiky firmy v oblasti uživatelských dat a vytvořit verze svých produktů pro sociální síť.
Facebook je v posledních měsících pod drobnohledem úřadů i ochránců osobních dat. Celá kauza vypukla v polovině března, kdy se ukázalo, že data zhruba 87 miliónů uživatelských účtů na Facebooku zneužila právě společnost Cambridge Analytica. A to při vývoji softwarových nástrojů pro podporu kampaně Donalda Trumpa během volby amerického prezidenta.
Cambridge Analytica měla oficiálně vyvíjet program pro předpověď preferencí voličů, ve skutečnosti však bylo snahou firmy ovlivnit jejich rozhodování. Aplikace totiž čerpala privátní data z profilů desítek miliónů uživatelů a celý systém následně utvářel profil voličů, mezi které pak cíleně distribuoval politickou reklamu.
Data mohla být zneužita
Facebook zároveň oznámil, že údaje prakticky všech uživatelů ze stejnojmenné sociální sítě se mohly relativně snadno dostat do nepovolaných rukou.
Bylo to dáno tím, že Facebook umožňoval prakticky od svého vzniku hledat osoby podle e-mailu či telefonu, což mohli takzvaní sběrači dat zneužít. Tato funkce byla již zablokována. [celá zpráva]