Hlavní obsah

Facebook omezí cílení reklamy na děti a mladistvé

New York

Facebook ukončí reklamu cílenou na osoby mladší 18 let. Společnost uvedla, že již nebude umožňovat inzerentům zobrazovat mladším 18 let reklamu na základě jejich zájmů nebo aktivity v jiných aplikacích a na internetových stránkách.

Foto: Johanna Geron, Reuters

Ilustrační foto.

Článek

Inzerenti však stále budou moci cílit reklamy na mladé lidi podle jejich věku, pohlaví a polohy. Změny mají začít platit do několika týdnů a budou se týkat hlavní stránky Facebooku, jeho aplikace pro sdílení fotografií Instagram a komunikační aplikace Messenger.

Změny přicházejí v době, kdy firma čelí kritice kvůli svému plánu vytvořit Instagram pro děti mladší 13 let, které nyní nesmějí používat běžné platformy firmy.

Firma uvedla, že chce poskytnout mladším dětem přístup k většině funkcí, které nyní nabízí na Instagramu, ale s tím, že rodiče budou moci mít vše pod kontrolou. Někteří zákonodárci, prokurátoři a ochránci dětí se ale postavili proti projektu. Tvrdí, že nová aplikace by mohla přispět k depresím, osamělosti a úzkosti mladých uživatelů, napsala agentura Bloomberg.

Češi tráví na sociálních sítích o 11 procent víc času než před pandemií

Internet a PC
Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám