Článek
Bývalá produktová manažerka v týmu Facebooku pro boj s dezinformacemi v Senátu řekla, že postupně dospěla k závěru, že produkty firmy poškozují děti, rozdělují společnost a oslabují demokracii.
Dodala, že lídři Facebooku vědí, jak učinit produkty společnosti bezpečnějšími, ale neudělají to kvůli vidině výdělků. Poukázala na rozsáhlé pravomoci Zuckerberga, který se podle ní „v současné chvíli nemusí zodpovídat nikomu, kromě sobě samému“.
Místo lidí upřednostnili zisky, tepe bývalá zaměstnankyně Facebook před senátory USA
„V jádru těchto obvinění je idea, že upřednostňujeme zisk před bezpečností a blahobytem společnosti. To prostě není pravda,“ uvedl ve svém obsáhlém facebookovém příspěvku Zuckerberg. „Argument, že vědomě kvůli ziskům tlačíme obsah, který lidi naštve, je hluboce nelogický. Vyděláváme na reklamách a inzerenti nám vytrvale říkají, že nechtějí, aby jejich reklamy byly umístěny vedle škodlivého či štvavého obsahu.“
Haugenová během slyšení před senátory vyzvala k transparentnosti ohledně toho, jak Facebook dokáže přinutit uživatele k neustálému scrollování, což inzerentům poskytuje dostatek příležitostí pro umístění reklamy.