Hlavní obsah

E-mailing je v Česku na vzestupu. Jaký byl rok 2022?

E-maily jsou nedílnou součástí internetové komunikace. Slouží také firmám, aby prezentovali svým zákazníkům svoje novinky či zajímavé akce. Mezi reklamním e-mailem a spamem je však tenká hranice. E-mailing je nicméně v Česku na vzestupu, jak dokládají nejnovější data společností Seznam.cz a Ecomail.

Foto: Seznam.cz

Seznam.cz Email

Článek

Email.cz od Seznamu hlásí za loňský rok nárůst 2,4 % oproti roku 2021 v počtu všech přijatých e-mailů do složky Hromadné. Marketingových akcí nicméně bylo celkově ještě více, od roku 2017 jich loni přibylo o 32 %. Některé však kvůli špatnému nastavení skončily ve složce spam.

Data také ukázala, že v oblasti rozesílání e-mailů dochází ke snižování množství spamových zpráv. Seznam.cz uvádí, že počet zahozených (nebezpečných) zpráv klesá již delší dobu, což může být důsledkem zvyšující se bezpečnosti v této oblasti.

Díky přesnějšímu způsobu detekce spamu se podařilo Seznamu snížit počet uživatelských kliknutí na tlačítko „Označit jako spam“ o 3 % v posledním roce. Toto je pozitivní zpráva, neboť znamená, že uživatelé se již nemusejí tolik potýkat se spamovými zprávami a mají větší důvěru v e-maily, které přijímají.

Devět z deseti odeslaných e-mailů v Česku byl vloni spam

Bezpečnost
Foto: Seznam.cz

E-mailing v číslech

„Za nás je potěšující i ukazatel uživatelské spokojenosti s klasifikací pošty. Mám konkrétně na mysli podíl zpráv doručených do Inboxu, které uživatelé označí jako spam, ten se nám daří díky soustavnému rozvoji antispamu neustále snižovat,“ prohlásila Štěpánka Lebedová, produktová manažerka služby Email.cz od Seznamu.

Vůbec nejúspěšnější v počtu rozesílek bylo podle Ecomailu období Black Friday. Jen přes Ecomail se na Black Friday 2022 poslalo 15,2 milionu e-mailů, což je o 45 % více než v loňském roce.

I přes tento pozitivní vývoj však stále musíme být opatrní a pečlivě kontrolovat e-maily, které přijímáme, a to zejména v případě neznámých odesílatelů. Firmy by měly nadále pracovat na vylepšení svých e-mailových kampaní a přijímat opatření pro minimalizaci rizika, že jejich zprávy budou označeny jako spam.

Hromadná pošta a spam na Email.cz

Spam a hromadná pošta – tyto pojmy bývají často mylně zaměňovány. Je však důležité si uvědomit, jaké rozdíly mezi těmito složkami jsou.

Inbox – označuje hlavní složku e-mailu, která má sloužit pro osobní komunikaci (one-to-one).

Hromadná pošta – do kategorie Hromadná patří e-maily, které jsou odesílány většímu počtu lidí zároveň, lidé se k jejich odběru dobrovolně přihlásili a odesílatel má tedy platný právní titul. Je zcela v pořádku, když e-maily z vaší hromadné rozesílky přicházejí do složky Hromadné. Složka vznikla, aby si uživatelé zvládli lépe třídit přijaté zprávy, oddělit důležité osobní zprávy od zpráv masového charakteru.

Označení za spam– týká se konkrétního e-mailu, který je uživatelem považován za spam. Příjemce si ho ve své e-mailové schránce aktivně označí a e-mail nahlásí jako nevhodný, nejčastěji kliknutím na příslušné tlačítko Označit za spam.

Spam – jako spam se obvykle označují nevyžádané e-maily, které jsou zaslány velkému množství lidí, aniž by k tomu měl odesílatel platný právní titul (např. souhlas, oprávněný zájem). Když mluvíme o Spamu, máme většinou na mysli nevyžádané reklamní e-maily (mají různou formu – např. jednoduché reklamy, třeba na viagru, až po zprávy, které požadují po uživateli zaslání peněz).

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám