Článek
Výzkum dále ukázal, že polovina uživatelů internetu starších 15let objedná zboží on-line alespoň desetkrát ročně. Při nákupech se vrací do vyzkoušených obchodů. „Dlouhodobý růst české e-commerce potvrzuje také pravidelnost nákupů našich spotřebitelů. Více než čtvrtina nakupujících uvedla, že za rok pořídí zboží on-line nejméně patnáctkrát,“ uvedl Vetyška.
V nejlevnějším e-shopu nakupuje 21 % internetových nakupujících, nejčastěji ale volí podle Vetyšky jakýsi mix, kdy se dívají na nabídku zboží ve vyzkoušených e-shopech a porovnávají ji. Češi jsou nejvíce loajální k jednotlivým obchodům s oblečením, obuví, k drogeriím a produktům pro zdraví a krásu. Nejméně pak při nákupu hraček a černé elektroniky.
Podle jarní analýzy APEK a nákupního rádce Heureka.cz loni dosáhly české e-shopy obratu 135 miliard korun. Český statistický úřad nedávno po pěti letech srovnal tržby internetových a zásilkových obchodů, které nepřetržitě rostou od roku 2000. Podle statistiků se v roce 2017 v internetových obchodech prodalo zboží za zhruba 85 miliard Kč, což představovalo 7,8 % maloobchodních tržeb. To byl téměř dvojnásobný podíl než v roce 2013.
APEK sdružuje více než pět stovek firem, podnikatelů a odborníků v elektronickém obchodu.