Článek
Jak bylo demonstrováno na veletrhu, drony jsou při kontrole letadel velmi rychlé. Inspekci většiny aktuálně používaných strojů zvládnou dokončit za méně než 15 minut.
Lidem přitom delší dobu zabere jen pouhá manipulace s teleskopickou rampou, ze které jsou letadla kontrolována. Běžnou praxí je, že ruční kontrola trvá klidně až dvě hodiny. V případě nepříznivého počasí to může být ještě déle.
Drony jsou bezpečnější
Nasazení bezpilotních letounů dává smysl i z pohledu bezpečnosti. Pohyb osob po ranveji totiž představuje bezpečnostní riziko, které drony naprosto minimalizují. Místo člověka se totiž v prostoru letadel budou pohybovat stroje.
Díky použití speciální kamery Intel RealSense je kontrola pomocí dronu velmi pečlivá. Tu znají zběhlejší uživatelé už z některých notebooků, díky ní je možné přenosné počítače ovládat bezdotykově. Druhotnou funkcí, která bude využita právě u dronů, je schopnost trojrozměrně skenovat prakticky jakékoliv předměty.
Bezpilotní letoun tak bude moci pilotovi na obrazovce odhalit i sebemenší promáčknutí či vadu laku, což by na první pohled nemuselo být vůbec patrné. Snímky by se podle návrhu Airbusu měly ukládat do databáze, aby mohly posloužit jako důkazní materiál v případě nějaké technické závady či nehody.
Technologie se zatím testuje
Drony jsou v současnosti testovány na Airbusu A330. Výrobce se však již nechal slyšet, že s jejich nasazením počítá i na další stroje. Kdy by se tak ale mohlo stát, zatím neprozradil.
Jasně to však ukazuje, že bezpilotní letouny naleznou uplatnění v nejrůznějších činnostech, ve kterých doposud dominovali lidé. Před pár měsíci se například vědci pochlubili tím, že naučili drony kreslit. Jiné modely zase mohou sloužit šermířům. [celá zpráva]