Článek
Když před časem Meta představovala svou službu předplatného Quest+, nejvíce se řešily klasické otázky: kolik bude stát, kdy přijde na trh a co vlastně uživatelé získají. Příliš prostoru ale tehdy nebylo věnováno důvodům, proč Meta předplatné spouští. Úzkostlivě totiž peníze od hráčů potřebuje.
Celá společnost Meta Platforms má sice slušné výsledky, ačkoli za první čtvrtletí letošního roku zaznamenala pokles čistého zisku o 24 % na 5,71 miliardy dolarů, tržby překonaly očekávání analytiků – zvýšily se o tři procenta na 28,65 miliardy dolarů.
Vyhlídky na další čtvrtletí jsou přitom podle poslední zveřejněné zprávy z dubna ještě optimističtější. Vedení podniku očekává tržby ve výši od 29,5 do 32 miliard dolarů. Jasno by mělo být za pár týdnů, kdy budou oficiální výsledky zveřejněny.
Meta bude nabízet hry za předplatné. Cílí na fanoušky virtuální reality
Divize VR prodělává miliardy
Server BBC nicméně poukázal na fakt, že v prvních třech měsících letošního roku zaznamenala mateřská společnost Facebooku a Instagramu ve své VR divizi ztrátu ve výši čtyř miliard dolarů. Sečteno, podtrženo – nedaří se jí.
Změnit se to podnik bude snažit právě s pomocí hráčů. Za předplatné Meta Quest+ si naúčtuje 7,99 dolaru měsíčně (172 Kč), respektive 59,99 dolaru (1295 Kč) ročně. Očekává se přitom, že nabídku využijí přinejmenším desetitisíce hráčů, díky čemuž se rázem bavíme o milionových cifrách.
V rámci předplatného mimochodem uživatelé získají každý měsíc dvě hry zadarmo. V červenci jde o rytmickou střílečku Pistol Whip a Pixel Ripped 1995, což je vstupenka do světa arkádových her.
Předplatné je určeno pro majitele headsetů Quest 2, Quest Pro a v budoucnu také Quest 3, který by měl přijít na pulty obchodů letos na podzim.
Z Facebooku se stala Meta
Přejmenování společnosti Facebook na Meta Platforms si prosadil v roce 2021 právě Zuckerberg. Chtěl tak jasně oddělit nejslavnější sociální síť od budoucích záměrů firmy. Podnik totiž několik posledních měsíců pracuje na plánech vlastního metaversu – virtuálního vesmíru, který bude využívat právě VR headsety.
Ten by měl sloužit k prezentaci produktů i hraní her. Má to být místo, kde se budou potkávat zkrátka všichni lidé, a využívat k tomu budou systémy pro virtuální realitu. S trochou nadsázky lze říct, že si tvůrci vypůjčili celý nápad z knihy Ready Player One, kterou napsal Ernest Cline.
Pokud vás náhodou tento příběh minul – připomínáme, že jde o strhující dobrodružný thriller z blízké budoucnosti, kde prakticky celý svět tráví všechen svůj volný čas ve virtuální realitě, ve hře zvané OASIS. Je to místo, kde mohou lidé utéct od svých všedních starostí, mohou se zde bavit, závodit, cestovat, studovat, zamilovat se… Zkrátka dělat vše, co je napadne.
Facebook není jedinou společností, která na metaversu pracuje. Podobné ambice má také herní studio Epic Games, které stojí za populárním hitem Fortnite.