Článek
Zpomalení maloobchodního prodeje nových přípojek podle úřadu souvisí se stále vyšším relativním nasycením poptávky po těchto službách i aktivitami konkurenčních poskytovatelů připojení přes kabelovou televizi a Wi-Fi. Například kabelový internet největšího poskytovatele UPC využívalo letos v březnu 380 000 zákazníků.
"Pro samotnou O2, vzhledem k její výchozí pozici na trhu a potenciálu nabízet širokopásmové služby celoplošně, je obtížné získávat významný počet nových zákazníků, a to i přes rozsáhlou reklamní kampaň a nabízené výhodné akviziční nabídky," uvedl úřad.
Ještě výraznější zpomalení zaznamenali operátoři ADSL, kteří si od Telefóniky pronajímají metalické vedení na velkoobchodním základě. Zatímco počet maloobchodních přípojek O2 loni rostl o 14 procent na 677 000, počet přípojek na pronajatých linkách stoupl jen o šest procent na zhruba 53 100 připojení. Podle ČTÚ to souvisí s omezenými financemi těchto firem vynakládanými na reklamní kampaně.
Podle ČTÚ není trh pronájmu metalické infrastruktury plně konkurenční a je potřeba jeho regulace, včetně regulace cen dominantní Telefóniky O2. Firma na trhu drží okolo 97 procent. Od konce dubna 2006 do současnosti klesly jednorázové ceny pro zřízení plného přístupu k linkám O2 o 74 procent. Měsíční poplatky klesly o třetinu.