Článek
Celkem inspekce na začátku roku provedla 308 kontrol, porušení předpisů zjistila v 255 z nich. „V oblasti elektronického obchodování přetrvávají nadále nedostatky spočívající zejména v klamavém jednání, kdy provozovatelé používají nepravdivou informaci, která může vést spotřebitele k rozhodnutí ohledně koupě, které by jinak neučinil," uvedl mluvčí ČOI Jiří Fröhlich.
Často byly podle něj také zjištěny nedostatky v obchodních podmínkách internetových prodejců, kdy spotřebitelé nebyli řádně informováni o rozsahu, podmínkách a způsobu uplatnění reklamace, včetně údaje o tom, kde lze reklamaci uplatnit.
V prvním čtvrtletí se obrátilo na Českou obchodní inspekci se stížností na on-line obchodníka 1555 spotřebitelů, zhruba stejně jako ve stejném období loni.
Shrábnou peníze, zboží nedodají
ČOI také upozornila na velký počet stížností na e-shop kompletvse.cz v posledních týdnech. Na těchto stránkách jsou nabízeny např. elektro výrobky či šperky. „Všechna podání směřují na to, že po uzavření distanční smlouvy a zaplacení kupní ceny dopředu na účet je objednávka ze strany prodávajícího zrušená a peníze zaslány zpět nejsou," dodal mluvčí.
Související téma:
Firma, která je uvedena jako provozovatel, nemá podle zjištění inspekce s e-shopem nic společného a kvůli zneužití firemních identifikačních údajů podala oznámení na policii.