Článek
Když přesně před rokem společnost InsightExpress provedla průzkum mezi 1000 spotřebiteli, bylo zjištěno, že nevyžádaná pošta je rostoucím problémem doma i v práci a respondenti uvádějí, že je nepříjemná, stojí hodně času a obtížně se blokuje.
Průzkum zjišťoval, jaké zkušenosti mají spotřebitelé s nevyžádanou poštou a jaké v nich vzbuzuje obecné a konkrétné obavy. Podle průzkumu dostává 37 % respondentů každý týden doma a v práci více než 100 nevyžádaných zpráv a 63 % respondentů dostává více než 50 nevyžádaných zpráv týdně. 69 % respondentů souhlasilo nebo velmi souhlasilo s tím, že nevyžádaná pošta uživatelům elektronické pošty většinou škodí. 77 % z respondentů s dětmi do 18 let uvedlo, že mají obavy nebo velké obavy z toho, že jejich děti mohou číst nevyžádanou poštu. 84 % souhlasilo nebo velmi souhlasilo, že nevyžádaná pošta je připravuje o jejich osobní čas. 65 % respondentů také uvedlo, že každý den stráví nad nevyžádanou poštou více než 10 minut, a 24 % uvedlo, že nad ní stráví každodenně více než 20 minut.
Průzkum zjišťoval, jaké zkušenosti mají spotřebitelé s nevyžádanou poštou a jaké v nich vzbuzuje obecné a konkrétné obavy. Podle průzkumu dostává 37 % respondentů každý týden doma a v práci více než 100 nevyžádaných zpráv a 63 % respondentů dostává více než 50 nevyžádaných zpráv týdně. 69 % respondentů souhlasilo nebo velmi souhlasilo s tím, že nevyžádaná pošta uživatelům elektronické pošty většinou škodí. 77 % z respondentů s dětmi do 18 let uvedlo, že mají obavy nebo velké obavy z toho, že jejich děti mohou číst nevyžádanou poštu. 84 % souhlasilo nebo velmi souhlasilo, že nevyžádaná pošta je připravuje o jejich osobní čas. 65 % respondentů také uvedlo, že každý den stráví nad nevyžádanou poštou více než 10 minut, a 24 % uvedlo, že nad ní stráví každodenně více než 20 minut.
Průzkum zjišťoval, jaké zkušenosti mají spotřebitelé s nevyžádanou poštou a jaké v nich vzbuzuje obecné a konkrétné obavy. Podle průzkumu dostává 37 % respondentů každý týden doma a v práci více než 100 nevyžádaných zpráv a 63 % respondentů dostává více než 50 nevyžádaných zpráv týdně. 69 % respondentů souhlasilo nebo velmi souhlasilo s tím, že nevyžádaná pošta uživatelům elektronické pošty většinou škodí. 77 % z respondentů s dětmi do 18 let uvedlo, že mají obavy nebo velké obavy z toho, že jejich děti mohou číst nevyžádanou poštu. 84 % souhlasilo nebo velmi souhlasilo, že nevyžádaná pošta je připravuje o jejich osobní čas. 65 % respondentů také uvedlo, že každý den stráví nad nevyžádanou poštou více než 10 minut, a 24 % uvedlo, že nad ní stráví každodenně více než 20 minut. Respondenti rovněž hodnotili míru svých konkrétních obav způsobených nevyžádanou poštou. Pornografický nebo jinak nevhodný obsah nevyžádané pošty nejvíce znepokojoval 38 % respondentů. 36 % dotazovaných odpovědělo, že k odstranění nebo odhlášení nevyžádané pošty je zapotřebí příliš mnoho času. O třetí pozici mezi nejčastějšími stesky nad nevyžádanou poštou se s 18 % podělilo odčerpávání omezených zdrojů počítače a elektronické pošty, obtížnost odhlašování a blokování těchto zpráv a skutečnost, že jsou nevyžádané a nevítané.
Průzkum zjišťoval, jaké zkušenosti mají spotřebitelé s nevyžádanou poštou a jaké v nich vzbuzuje obecné a konkrétné obavy. Podle průzkumu dostává 37 % respondentů každý týden doma a v práci více než 100 nevyžádaných zpráv a 63 % respondentů dostává více než 50 nevyžádaných zpráv týdně. 69 % respondentů souhlasilo nebo velmi souhlasilo s tím, že nevyžádaná pošta uživatelům elektronické pošty většinou škodí. 77 % z respondentů s dětmi do 18 let uvedlo, že mají obavy nebo velké obavy z toho, že jejich děti mohou číst nevyžádanou poštu. 84 % souhlasilo nebo velmi souhlasilo, že nevyžádaná pošta je připravuje o jejich osobní čas. 65 % respondentů také uvedlo, že každý den stráví nad nevyžádanou poštou více než 10 minut, a 24 % uvedlo, že nad ní stráví každodenně více než 20 minut. Respondenti rovněž hodnotili míru svých konkrétních obav způsobených nevyžádanou poštou. Pornografický nebo jinak nevhodný obsah nevyžádané pošty nejvíce znepokojoval 38 % respondentů. 36 % dotazovaných odpovědělo, že k odstranění nebo odhlášení nevyžádané pošty je zapotřebí příliš mnoho času. O třetí pozici mezi nejčastějšími stesky nad nevyžádanou poštou se s 18 % podělilo odčerpávání omezených zdrojů počítače a elektronické pošty, obtížnost odhlašování a blokování těchto zpráv a skutečnost, že jsou nevyžádané a nevítané.
Z průzkumu, také vyplynulo, že vzrůstá objem přijímané nevyžádané pošty; 74 % respondentů sdělilo, že se objem zvyšuje, a pouze 4 % uvedla, že se snižuje. 42 % respondentů uvedlo, že nepoužívají filtr nevyžádané pošty, přičemž souhlasili s tím, že nevyžádaná pošta je aktuální a rostoucí problém.
Jak tedy na nevyžádanou poštu?
V Outlooku je možné nevyžádané maily filtrovat přímo na základě elektronických adres, čímž budou všechny později poslané emaily od zvoleného uživatele přesunuty ze složky Doručená pošta do složky Odstraněná pošta nebo do libovolné jiné složky, kterou zadáte či mohou být rovnou odstraněny. Nevyžádané maily můžete i nadále doručovat do složky Doručená pošta ovšem pouze s tím rozdílem, že si nastavíte barevné označení těchto zpráv. Lze také filtrovat na základě klíčových slov, tedy slovních spojení, které když se v kterémkoli mailu vyskytnou, tak bude tato elektronická zpráva považována za nevyžádanou. Vzhledem k tomu, že zakázaná klíčová spojení mohou obsahovat i maily, které byste si rádi přečetli, je praktičtější maily filtrovat na základě elektronických adres.
1) Po spuštění Outlooku klikněte na panel Nástroje, poté na tlačítko Uspořádat a následně na oddíl Nevyžádaná pošta.
1) Po spuštění Outlooku klikněte na panel Nástroje, poté na tlačítko Uspořádat a následně na oddíl Nevyžádaná pošta.
1) Po spuštění Outlooku klikněte na panel Nástroje, poté na tlačítko Uspořádat a následně na oddíl Nevyžádaná pošta.2) V první kolonce můžete nastavit, co se má s nevyžádanou poštou udělat. Můžete si zvolit mezi barevným označením a nebo přesunutím do vámi vybrané složky. Váš výběr musíte potvrdit klepnutím na tlačítko Zapnout.
1) Po spuštění Outlooku klikněte na panel Nástroje, poté na tlačítko Uspořádat a následně na oddíl Nevyžádaná pošta.2) V první kolonce můžete nastavit, co se má s nevyžádanou poštou udělat. Můžete si zvolit mezi barevným označením a nebo přesunutím do vámi vybrané složky. Váš výběr musíte potvrdit klepnutím na tlačítko Zapnout.
1) Po spuštění Outlooku klikněte na panel Nástroje, poté na tlačítko Uspořádat a následně na oddíl Nevyžádaná pošta.2) V první kolonce můžete nastavit, co se má s nevyžádanou poštou udělat. Můžete si zvolit mezi barevným označením a nebo přesunutím do vámi vybrané složky. Váš výběr musíte potvrdit klepnutím na tlačítko Zapnout.3) Přidání odesílatele nevyžádaných mailů do toho filtru je už velmi jednoduché. V oddílu Nevyžádaná pošta klepněte na konci stránky na text "klepnutím sem" a následně na "Upravit seznam odesílatelů nevyžádané pošty".
1) Po spuštění Outlooku klikněte na panel Nástroje, poté na tlačítko Uspořádat a následně na oddíl Nevyžádaná pošta.2) V první kolonce můžete nastavit, co se má s nevyžádanou poštou udělat. Můžete si zvolit mezi barevným označením a nebo přesunutím do vámi vybrané složky. Váš výběr musíte potvrdit klepnutím na tlačítko Zapnout.3) Přidání odesílatele nevyžádaných mailů do toho filtru je už velmi jednoduché. V oddílu Nevyžádaná pošta klepněte na konci stránky na text "klepnutím sem" a následně na "Upravit seznam odesílatelů nevyžádané pošty".
1) Po spuštění Outlooku klikněte na panel Nástroje, poté na tlačítko Uspořádat a následně na oddíl Nevyžádaná pošta.2) V první kolonce můžete nastavit, co se má s nevyžádanou poštou udělat. Můžete si zvolit mezi barevným označením a nebo přesunutím do vámi vybrané složky. Váš výběr musíte potvrdit klepnutím na tlačítko Zapnout.3) Přidání odesílatele nevyžádaných mailů do toho filtru je už velmi jednoduché. V oddílu Nevyžádaná pošta klepněte na konci stránky na text "klepnutím sem" a následně na "Upravit seznam odesílatelů nevyžádané pošty".4) Zde po kliknutí na tlačítko Přidat můžete zadat elektronickou adresu, z niž poslané maily budou považovány za nevyžádané. Vidíte zde také seznam všech vámi zadaných elektronických adres. Tento seznam můžete následně promazávat tlačítkem Odstranit a nebo libovolně upravovat tlačítkem Upravit.
1) Po spuštění Outlooku klikněte na panel Nástroje, poté na tlačítko Uspořádat a následně na oddíl Nevyžádaná pošta.2) V první kolonce můžete nastavit, co se má s nevyžádanou poštou udělat. Můžete si zvolit mezi barevným označením a nebo přesunutím do vámi vybrané složky. Váš výběr musíte potvrdit klepnutím na tlačítko Zapnout.3) Přidání odesílatele nevyžádaných mailů do toho filtru je už velmi jednoduché. V oddílu Nevyžádaná pošta klepněte na konci stránky na text "klepnutím sem" a následně na "Upravit seznam odesílatelů nevyžádané pošty".4) Zde po kliknutí na tlačítko Přidat můžete zadat elektronickou adresu, z niž poslané maily budou považovány za nevyžádané. Vidíte zde také seznam všech vámi zadaných elektronických adres. Tento seznam můžete následně promazávat tlačítkem Odstranit a nebo libovolně upravovat tlačítkem Upravit.
5) Abyste si vždy nemuseli pamatovat či psát elektronickou adresu, kterou chcete zařadit do tohoto seznamu, můžete to také provést tak, že kliknete na vybranou zprávou pravým tlačítkem myši a v otevřené nabídce Nevyžádaná pošta vyberete možnost Přidat do seznamu odesílatelů nevyžádané pošty.
To, že SPAM je rostoucí problém, potvrzuje i poslední verze Outlooku (Outlook 2003) společnosti Microsoft. Zde se již nemusí nastavovat filtrování zpráv, protože aplikace používá svůj vlastní automatický filtr, který na základě několika parametrů, například času odeslání a obsahu zprávy vyhodnotí, zda se má zpráva považovat za nevyžádanou. Tu pak přesune do složky nevyžádaná pošta.
Jak posílat dotaz?
Své dotazy můžete zasílat e-mailovou zpávou na adresu mar.betka@wo.cz s tím, že do předmětu této zprávy je NUTNÉ uvést slovo PORADNA. Popřípadě stačí kliknout na nadpis PORADNA, který je v každém díle, a adresa i předmět se vám vyplní sám.
Jak odpovědět na dotaz?
Stačí, pokud kliknete na nezodpovězený dotaz, tím se spustí váš poštovní program a vy budete moci zaslat odpověď na daný problém. Pokud nemáte nastaveného poštovního klienta, odpovědi můžete zasílat na e-mailovou adresu mar.betka@wo.cz, přičemž do předmětu zprávy, prosím, uveďte vždy Poradna - Odpověď xx (kde xx je číslo dotazu). Pokud bude vaše rada řešit aktuální problém čtenáře, bude po zpracování zařazena jako Vyjádření. Pokud již byl dotaz zařazen v dalším díle do kategorie zodpovězené dotazy a vy přesto chcete zaslat další doplňující radu, můžete. Ale učiňte tak již na adresu daného tazatele, která je u každého zodpovězeného dotazu uvedena.
Zodpovězené dotazy
Dotaz 40:
(ronnie.stibbe@nhn.cz)
Dobry den,
Dobry den,
Dobry den,prosim Vas, koupil jsem starsi prazdny a funkcni HDD 1,08GB.
Dobry den,prosim Vas, koupil jsem starsi prazdny a funkcni HDD 1,08GB.
Doma jsem ho chtel vytvorit primarni oddil a zformatovat. Vytvoril jsem systemovou disketu. V BIOSu byl HDD uspesne detektovan. Po bootovani z diskety jsem spustil fdisk (verze z WIN98SE). Program mi hodilo hlaseni, ze nebyl nalezen zadny pevny. Muzete mi poradit v cem je problem? Dekuji
Vyjádření: Pan Robert Škárka: "Stáhněte si update Windows". Pan Jiří Bláha: "Možná příčina by mohla být, že na něm váš predchůdce měl souborový systém ve formátu NTFS (pro WINDOWS NT, 2000, XP). Váš OS WIN ME používá pouze FAT32.
BIOS ten disk samozřejmě najde, protože on "pátrá" po jiných inforacích o disku, než je jeho souborový systém. Máte dvě možnosti. Vzít disk, připojit ho k počítači, kde běží nejlépe tak WIN 2000 neo XP a převést souborový formát z NTFS na FAT32. Problémů může být víc, ale zatím bych zkusil tohle". Osobně bych se přikláněl k řešení jaké uvádí pan Bláha - je to totiž velmi reálná možnost.
Dotaz 41:
(robert.valenta@seznam.cz)
Dobrý den přeji,
Dobrý den přeji,
Dobrý den přeji,mám malý problém ze zobrazením DOSovského ekonomického programu pod XP. Určitě je to jen nějaké nastavení, ale
Dobrý den přeji,mám malý problém ze zobrazením DOSovského ekonomického programu pod XP. Určitě je to jen nějaké nastavení, alenepřišel jsem na to jaké. Když v XPčkách spustím ekonomický program, ve kterém pracuji, zobrazí se mi jen v malém okně
Dobrý den přeji,mám malý problém ze zobrazením DOSovského ekonomického programu pod XP. Určitě je to jen nějaké nastavení, alenepřišel jsem na to jaké. Když v XPčkách spustím ekonomický program, ve kterém pracuji, zobrazí se mi jen v malém okněuprostřed obrazovky, nikoli přes celé okno, i přesto, že ve vlastnostech programu je toto nastaveno. Poraďte mi prosím,
jak na něj. Děkuji Robert
Vyjádření: Pan Karel Roztočil: "Zkuste na plose pravym tlacitkem kliknout na zastupce Vami daneho programu (hry) , v zalozce kompatibilita zaskrtnout OS ve kterem by pravdepodobne mohl fungovat , vetsinou postaci dat OS 95 nebo 98/ME. PS: je to jenom moje domenka , protoze jsem obcas tento problem vyresil prave posanym zpusobem". Doporučuji ještě zatrhnout volbu spustit s rozlišením 640x480.
Vyjádření: Pan Karel Roztočil: "Zkuste na plose pravym tlacitkem kliknout na zastupce Vami daneho programu (hry) , v zalozce kompatibilita zaskrtnout OS ve kterem by pravdepodobne mohl fungovat , vetsinou postaci dat OS 95 nebo 98/ME. PS: je to jenom moje domenka , protoze jsem obcas tento problem vyresil prave posanym zpusobem". Doporučuji ještě zatrhnout volbu spustit s rozlišením 640x480.
Vyjádření: Pan Karel Roztočil: "Zkuste na plose pravym tlacitkem kliknout na zastupce Vami daneho programu (hry) , v zalozce kompatibilita zaskrtnout OS ve kterem by pravdepodobne mohl fungovat , vetsinou postaci dat OS 95 nebo 98/ME. PS: je to jenom moje domenka , protoze jsem obcas tento problem vyresil prave posanym zpusobem". Doporučuji ještě zatrhnout volbu spustit s rozlišením 640x480.Dotaz 42:
Mám na notebooku jako OS Windows XP pod kterým mi ale nenajedou hry jako Age of Empire nebo Age of Mythology, které ale šlapou pod satršími windowsy. V čem je problém? Díky. LuM
Vyjádření: Pan Karel Roztočil: "Zkuste na plose pravym tlacitkem kliknout na zastupce Vami daneho programu (hry) , v zalozce kompatibilita zaskrtnout OS ve kterem by pravdepodobne mohl fungovat , vetsinou postaci dat OS 95 nebo 98/ME. PS: je to jenom moje domenka , protoze jsem obcas tento problem vyresil prave posanym zpusobem". Pan Petr Pavlík: "... řešil jsem stejný problém, ale pokud nezabere ani nastavení kompatibility na nižší verzi OS (spouštěcí *.exe soubor ---> vlastnosti --> kompatibilita), tak nepomůže, myslím, nic ...".
Dotazy k vyjádření
Zdravím,
prosím Vás o radu, mám Win. XP a když chceme počítač vypnout klasicky- nabídka start, vypnout tak se počítač restartuje, musíme dát počítač usnout a vše se ukončí, nemůže se s počítačem nic stát? Jak počítač nastavit aby se vypínal tak jak má. děkuji Šárka
Kterak lze přenastavit ve Windows XP požadavek přerušení? Děkuji
Po přečtení článku "Ve windows každý zvlášť" jsem tak dlouho zkoušel možnosti, jak využít účty až došlo k této situaci. Přihlásil jsem se na své jméno - s právy administrátora a zakázal účet hlavního administrátora (aby nedošlo ke zneužití a nezobrazoval se při přihlášování) a potom jsem svůj vlastní účet změnil na uživatele. Tím došlo k totálnímu zablokování Windows XP. Existuje možnost jak z toho? Ani přeinstalování windows není možné bez práv adm., ani návrat do předchozího stavu.