Článek
Čínské orgány k tomuto roku vede rapidní nárůst počtu obyvatel, kteří jsou na virtuálních světech natolik závislí, že nezvládají vykonávat bežnou denní práci. Množí se také počet případů, kdy osoby přímo umírají za počítačem v důsledku fyzického vyčerpání. [celá zpráva]
Zákaz hraní má postihnout hráče mladší 18 let, kteří se věnují například Counter Striku, ale také poměrně nenásilnému Wordl of Warcraft, který nyní používá 1,5 miliónů Číňanů.
"Mladým lidem by hraní aplikací, které obsahují PK obsah (player killing, tj. zabíjení hráčů) nemělo být umožněno," uvedl čínský ministr kultury Liu Shifa. "Online hry, které dovolují PK, často obsahují další násilné prvky. Lidé se navíc snaží vylepšit sílu svých charakterů, aby obstáli v silné konkurenci, což vede k tomu, že ve hře tráví hodně času. A to je pro mladé lidi škodlivé."
Investice do her ve výši 1,8 mld. dolarů
Státní správa však nebude přístup ke hrám pouze omezovat - celé odvětví se chystá také podpořit přibližně 1,8 miliardou dolarů (45 mld. korun).
Investice zamíří mezi 10 - 30 společností, které se ve městech Peking, Shanghai a Guangzhou zabývají vývojem online her. Během tří let by tak mělo vzniknout 100 nových titulů, doufají představitelé Číny.
Nejde přitom o špatnou či nepromyšlenou investici - analytici upozorňují, že obrat čínského herního trhu již v minulém roce dosáhl 500 miliónů dolarů (12,5 mld. Kč) a předpovídají jeho další rychlý růst.
V současnosti se online hraní věnuje kolem 100 miliónů Číňanů, v krátkém období se má jejich počet zvýšit několikanásobně. Počtem gamerů by tak Čína lehce předběhla současných 185 miliónů Američanů, kteří se věnují online hrám.