Článek
"Cílem tohoto kroku je vyčištění obsahu on-line her. Pobídka přišla od široké veřejnosti," uvedla čínská agentura Xinhua.
Zdravotně nezávadné hry
Podle nových pravidel vypracovaných čínským ministerstvem kultury a informačního průmyslu, které v červnu vstoupily v platnost, jsou výrobci her povinni překontrolovat a případně upravit herní pravidla tak, aby vyhověla nařízením.
Uvedená ministerstva budou rovněž doporučovat takzvané zdravotně nezávadné hry, které státní aparát shledal vhodnými pro mládež, jež si jimi bude krátit letní prázdniny, uvedl ve středu deník Australian IT.
Anketa |
Hrajete MMORPG aplikace? Hlasujte v anketě uvedené pod článkem. |
"Hráči on-line her jsou nejčastěji ve věku pod 35 let a jsou náchylní k ovlivňování negativy typu sexu, násilí a dalšího nezdravého obsahu on-line her," sdělilo čínské ministerstvo kultury.
Tragické případy
Zpravodajská agentura Xinhua uvedla případ 13-letého chlapce, který v pozici připomínající let ptáka skočil z 24. patra mrakodrapu. Zanechal po sobě dopis, ve kterém napsal, že se tímto činem připojil ke třem virtuálním charakterům, které ho doprovázely nejmenovanou on-line hrou.
Jiný tragický případ pochází z letošního dubna, kdy deník Daily China oznámil, že hráč onlinové hry se neshodl se svým kolegou kvůli virtuálnímu předmětu. Hráč svého bývalého kamaráda nakonec probodl mečem [celá zpráva].
Zákazy her už od loňska
Čína spustila první sérii zákazů on-line her již minulý rok. Cílem byly programy, jejichž obsah se dotýkal citlivých politických témat jako je například nezávislost Tibetu.
Ministerstvo kultury dosud zakázalo kolem 50 her, figuruje mezi nimi také fotbalová FIFA 2005 firmy EA Sports nebo strategie Age of Mythology od Microsoftu.
Velká hráčská základna
V Číně je kolem 23 miliónů hráčů on-line her, v roce 2003 jich bylo kolem 13,8 miliónů. Internetovou populaci v Číně tvoří 94 miliónů lidí.
Prodeje on-line her dosáhly za rok 2004 částky 394 miliónů dolarů (asi 10 miliard korun), jde tedy o silné navýšení o 47,5 procenta ve srovnání s minulým rokem, uvedla agentura Xinhua.
Anketa
Fenomén MMORPG
Hry typu MMORPG představují obrovské virtuální světy. Podle námětu například obsahují postavy elfů, skřetů nebo draků, se kterými pak bojují či naopak spolupracují reální hráči přistupující z celého světa. Ve hře mohou být současně až tisíce lidí, kteří jsou reprezentování svým virtuálním modelem - avatarem.
V průběhu času se ve hře mění noc a den, počasí, tvůrci vymýšlejí stále nové a nové příběhy, kterých se hráči zúčastňují.