Hlavní obsah

Chyba v systému T-Mobilu umožnila dobití kreditu zdarma

PRAHA

Na přelomu roku se v systému mobilního operátora T-Mobile objevila skulina, která umožňovala nabití předplacené karty i bez zaplacení prostřednictvím bankomatu. Tuto chybu však zneužili podvodníci, kteří nabízeli kredity za zvýhodněných podmínek. Podle České televize tak lidé mohli koupit kupón v ceně 400 korun za poloviční cenu.

Foto: Stanislava Dvořáková

Stirlingové motory představila řada dalších exponátů.

Článek

Když mobilní operátor na chybu přišel a odstranil ji, přistoupil k rušení nelegálně nabitých kreditů. Zákazníci však zlevněné kupóny nakupovali v předvánočním období v domnění, že se jedná o jednu z mnoha marketingových akcí na podporu prodeje.

Na Radu pro stížnosti v oblasti mobilního marketingu a služeb, kterou společně provozují Sdružení obrany spotřebitelů České republiky (SOS) a Asociace mobilního marketingu (AMM), se obrátil spotřebitel poškozený při dobíjení kreditu na své Twist kartě. "Sdělil, že v nákupním středisku ho oslovil člověk, kterého považoval za dealera T-Mobile, mimo jiné s nabídkou dobití kreditu se slevou 25 %. Vzhledem k tomu, že kredit byl skutečně připsán, jak si na svém telefonu ověřil, zaplatil," uvádí Sdružení obrany spotřebitelů České republiky.

Česká televize odvysílala výpověď taxikáře z Frýdku-Místku, který za kredit v hodnotě 400 korun zaplatil 200 korun. Lidé, kteří takto nabitý kredit nestačili provolat, o něj přišli bez náhrady. Za již provolané minuty nemusí T-Mobilu nic platit. "Spotřebitelé, kteří byli podvedeni, mohou kontaktovat Policii ČR či státní zastupitelství a podat v této věci trestní oznámení na neznámého pachatele," doporučil předseda AMM Michal Zálešák.

Kde hledat radu?

Na Radu pro stížnosti v oblasti mobilního marketingu a služeb se může kdokoli zdarma obrátit se svým problémem v uvedené oblasti.

Spotřebitelé mohou svůj podnět předat prostřednictvím internetové adresy www.mobil.spotrebitele.info nebo stránek Asociace na www.amm.cz, kde je interaktivní formulář přímo navede k vyplnění všech nezbytných údajů.

Stížnost musí obsahovat informace o stěžovateli včetně kontaktních údajů, vůči komu je stížnost podávána, podrobný popis případu (kdy, komu a kde se co stalo) včetně všech dostupných důkazů a zdůvodnění stížnosti.

Rada pro stížnosti v oblasti mobilního marketingu a služeb navrhla T-Mobilu, aby podvedené zákazníky odškodnil, neboť se jim způsobená finanční újma stala díky chybě operátora. Tento návrh však T-Mobile zamítl.

Související témata:

Výběr článků

Načítám