Článek
Když mobilní operátor na chybu přišel a odstranil ji, přistoupil k rušení nelegálně nabitých kreditů. Zákazníci však zlevněné kupóny nakupovali v předvánočním období v domnění, že se jedná o jednu z mnoha marketingových akcí na podporu prodeje.
Na Radu pro stížnosti v oblasti mobilního marketingu a služeb, kterou společně provozují Sdružení obrany spotřebitelů České republiky (SOS) a Asociace mobilního marketingu (AMM), se obrátil spotřebitel poškozený při dobíjení kreditu na své Twist kartě. "Sdělil, že v nákupním středisku ho oslovil člověk, kterého považoval za dealera T-Mobile, mimo jiné s nabídkou dobití kreditu se slevou 25 %. Vzhledem k tomu, že kredit byl skutečně připsán, jak si na svém telefonu ověřil, zaplatil," uvádí Sdružení obrany spotřebitelů České republiky.
Česká televize odvysílala výpověď taxikáře z Frýdku-Místku, který za kredit v hodnotě 400 korun zaplatil 200 korun. Lidé, kteří takto nabitý kredit nestačili provolat, o něj přišli bez náhrady. Za již provolané minuty nemusí T-Mobilu nic platit. "Spotřebitelé, kteří byli podvedeni, mohou kontaktovat Policii ČR či státní zastupitelství a podat v této věci trestní oznámení na neznámého pachatele," doporučil předseda AMM Michal Zálešák.
Kde hledat radu?
Na Radu pro stížnosti v oblasti mobilního marketingu a služeb se může kdokoli zdarma obrátit se svým problémem v uvedené oblasti.
Spotřebitelé mohou svůj podnět předat prostřednictvím internetové adresy www.mobil.spotrebitele.info nebo stránek Asociace na www.amm.cz, kde je interaktivní formulář přímo navede k vyplnění všech nezbytných údajů.
Stížnost musí obsahovat informace o stěžovateli včetně kontaktních údajů, vůči komu je stížnost podávána, podrobný popis případu (kdy, komu a kde se co stalo) včetně všech dostupných důkazů a zdůvodnění stížnosti.
Rada pro stížnosti v oblasti mobilního marketingu a služeb navrhla T-Mobilu, aby podvedené zákazníky odškodnil, neboť se jim způsobená finanční újma stala díky chybě operátora. Tento návrh však T-Mobile zamítl.