Hlavní obsah

Češi upřednostňují při nákupech na internetu dobírku

Novinky, mif

Češi, kteří nakupují na internetu, si nejčastěji nechávají zaslat zboží formou dobírky, platba bankovním převodem dopředu je až na druhém místě. Vyplývá to z průzkumu společnosti Seznam.cz.

Foto: Profimedia.cz

Mezi Čechy převládá při objednávání zboží z internetu možnost platby dobírkou a doručení až do domu.

Článek

„Platbu dobírkou preferuje u vybraných produktů, jako jsou elektronika, oblečení, boty, hračky, dětské zboží, kosmetika, parfémy nebo potraviny, třetina dotázaných,“ uvedl Michal Nosek, specialista výzkumu trhu společnosti Seznam.cz.

Popularita dobírky je vcelku pochopitelná. Podvodníci v nejednom případě nabídnou zboží, inkasují peníze, ale kupujícímu nic nepošlou. U menších položek je systém založený na důvěře „zaplať – pošlu“ přitom celkem běžný, protože je nejlevnější a nejrychlejší. [celá zpráva]

Dostupnost výdejních míst

Co se internetových obchodů týče, o způsobu doručení často rozhoduje dostupnost výdejních míst. „Například u elektroniky volí doručení domů jen 33 % Pražanů, 51 % si ji raději vyzvedne osobně v prodejně či ve výdejním místě,“ konstatoval Jan Samko, brand manažer serveru Zboží.cz.

„Oproti tomu mimopražští v 60 procentech preferují doručení domů. Pobočku si vybírá jen 25 % z nich. Výjimečným produktem jsou potraviny, které si lidé nejraději nechávají dovážet až domů (70 % dotázaných), a to bez ohledu na region,“ dodal Samko.

Data vycházejí z nástroje nazývaného Výzkumník. Jeho prostřednictvím se mohou lidé podílet na mapování webu i sdělovat nápady ohledně toho, co jim na internetu chybí. Zástupci české portálové jedničky touto cestou zároveň získají zpětnou vazbu na své služby. [celá zpráva]

Související témata:

Výběr článků

Načítám