Hlavní obsah

Češi tráví na sociálních sítích o 11 procent víc času než před pandemií

Praha

Doba, kterou Češi strávili na sociálních sítích, se loni po vypuknutí koronavirové pandemie zvýšila o 11 procent na 2,5 hodiny denně. Letos se tento čas drží zhruba na stejné úrovni. Vyplývá to z nového průzkumu Ami Digital Index. Celý index autoři představí příští týden.

Foto: Dado Ruvic, Reuters

Ilustrační foto

Článek

Vliv na rostoucí využití sítí měla pravděpodobně koronavirová situace, kdy lidé trávili více času v on-line prostředí a sociální sítě tak častěji používali jako zdroj informací a zábavy. Čtyři pětiny lidí jsou přitom aktivní na sociálních sítích prakticky každý den.

Dlouhodobě nejpopulárnějšími sociálními médii jsou YouTube a Facebook, se kterými má zkušenost zhruba devět z deseti Čechů. Několik let po sobě silně posiluje Instagram, který používá přes 54 procent internetové populace a meziročně největší nárůst na téměř 20 procent zaznamenal TikTok.

Z Facebooku je síť pro máminy buchty. Mezi mladými „frčí“ TikTok

Internet a PC

Lidé v tuzemsku strávili na Facebooku, Instagramu a dalších sociálních sítích zhruba o půl hodiny méně než Slováci, kde je průměr přibližně tři hodiny.

Společnost AMI Digital vznikla v roce 2009 jako součást komunikační skupiny AMI Communications Group SE. Zaměřuje se na on-line komunikaci a budování značky v prostředí internetu a sociálních sítí.

36 miliard – o tolik žalují TikTok nizozemští rodiče

Internet a PC

Jak funguje TikTok

TikTok je nejpopulárnější především mezi mladistvými, kteří jej podle některých statistik používají již častěji než Facebook. Mezi uživateli této čínské sociální sítě nalezneme ale i starší ročníky.

Princip této online služby je velmi jednoduchý, staví na velmi krátkých videích, která se přehrávají postupně za sebou. Je to stejné, jako kdybyste si prohlíželi příspěvky na Facebooku a obrazovka se rolovala sama na další a další posty.

Místo textu ale na TikToku hrají prim videa, krátké nahrávky s délkou od tří do 60 sekund. A právě takto krátká délka je podle všeho receptem na úspěch, neboť v USA dokonce již čínská sociální síť překonala i Snapchat a Instagram.

Nejprve bylo možné nahrávat videa o délce pouze 15 sekund, později bylo umožněno publikovat až tříminutové klipy. Nyní může videoobsah dosahovat délky až deset minut.

Přestože prim hrají stále krátká videa, řada uživatelů je schopna trávit na TikToku i několik hodin denně.

Související články

Výběr článků

Načítám