Článek
„Statistiky sledují zahájená přehrání a zároveň zhlédnutí první vteřiny videa. Přehrávaná videa jsou obvykle přerušena reklamou několikrát, proto je zřejmě podíl reklamy tak vysoký,“ uvedl Pavel Hortig z ČSÚ. Upozornil, že statistiky zahrnují pouze audiovizuální pořady, za něž má redakční zodpovědnost poskytovatel pořadů, nikoliv videa, která jsou nahrávána a sdílena uživateli.
Nový portál Televizeseznam.cz už mohou navštěvovat všichni uživatelé
Mezi uživateli internetu jsou nejoblíbenější zábavné a lifestylové pořady (37 %). Ve větší míře také sledovali zpravodajské a publicistické pořady (23 %), dále filmy a seriály (16 %) a sport (8 %). Nejméně preferované byly dokumenty a vzdělávací nahrávky (2 %).
Videa, která uživatelé sami nahrávají a sdílejí s ostatními, loni vidělo 44 % populace a videa z placených platforem (například Netflix) pak 4 %. „Internetová videa jsou oblíbenou zábavou především u mladých. V roce 2018 je na stránkách určených ke sdílení nebo streamování, jako jsou například Youtube nebo Twich, sledovalo téměř 90 % obyvatel České republiky ve věku 16 až 24 let,“ dodal Milan Dedera z odboru statistik rozvoje společnosti ČSÚ.
Necelá čtvrtina obyvatel sleduje televizi přes internet a tento podíl zůstává v posledních letech na stejné úrovni.