Hlavní obsah

Češi mohou nakupovat v první virtuální prodejně

Novinky, mif

V pražském metru, ve stanicích Anděl, Muzeum, Náměstí Republiky a Flora byla ve středu otevřena první virtuální prodejna. Zboží je vyobrazeno na plakátech a zákazníci jej nakupují pomocí chytrého mobilního telefonu s fotoaparátem. Zboží, které si lidé vyfotí, jim pak prodejce zašle domů. V nové prodejně je možné nyní zakoupit výhradně drogerii.

Článek

V první virtuální prodejně, kterou otevřely společnosti Mall.cz a Procter & Gamble, je nabízeno výhradně drogistické zboží. Česko se tak stalo teprve třetí zemí na světě, kde mohou zákazníci takovýmto způsobem nakupovat.

Plakáty se zbožím jsou vylepeny na sloupech metra. Každý produkt má na plakátu svůj vlastní unikátní QR kód. Pokud jej chce zákazník zakoupit, musí mít v mobilním telefonu nainstalovanou čtečku, která dokáže QR kód pomocí fotoaparátu v mobilu vyfotit a přečíst. Pro iPhone od Applu nabízí prodejce bezplatnou aplikaci QR Mall.cz, která ho provede celou objednávkou.

Pro ostatní mobily prodejce čtečku zatím nenabízí, ale zákazníci mohou využít například Seznam.cz QR čtečku. Ta je také zdarma a navíc může být využita i pro čtení dalších QR kódů, které se vyskytují například v tisku. Po rozpoznání kódu mobilem je zákazník přesměrován na mobilní verzi internetového obchodu, kde může objednávku dokončit.

Objednané zboží poté prodejce doručí zdarma na adresu, kterou zákazník při nákupu zadá.

„Jsme moc rádi, že kromě inovativních produktů můžeme nyní našim zákazníkům nabídnout také inovativní způsob jejich nákupu, kterým virtuální drogerie bezpochyby je. Věříme, že v dnešní době plné nejrůznějších technologií má tento netradiční kanál své místo a najde si své zákazníky,“ uvedl Juraj Králik z Procter.

  • Stahovat Seznam.cz QR čtečku můžete ZDE.

Co je QR kód?

QR kód se na první pohled výrazně neliší od obyčejného čárového kódu. Obsahuje ale daleko více informací, které mohou využít především mobilní telefony při přístupu na internet.

Všechny informace z kódu získáte velice jednoduše pouhým přiložením fotoaparátu ke QR značce. Potřeba je k tomu však ještě speciální software, který dokáže kód dešifrovat.

V praxi to bude vypadat tak, že speciální QR kódy budou umístěny například na webových stránkách, na zboží, v časopisech, na plakátech, na billboardech, nebo u log firem.

Přečtením tohoto kódu budou moci lidé dostávat nejnovější zprávy o počasí nebo sportu, ale například získají i přístup k lokalizovaným mapám, videím, zvláštním cenovým nabídkám nebo turistickým informacím.

Související témata:

Výběr článků

Načítám