Článek
(od našeho zpravodaje)
Pokud si myslíte, že největší fronty se tvořily na výstavišti v Las Vegas u známých značek, budete na omylu. Svědky tlačenic jsme byli především u méně známých výrobců, kteří přivezli na CES 2025 nějakou nevídanou zajímavost.
Jednou z nich je také japonská společnost Kosé, která podle zástupců „způsobí revoluci v líčení“. Novinka se jmenuje jednoduše Mixed Reality Makeup.
CES 2025: Chytrá lžíce ošálí smysly, abychom byli zdravější
CES 2025: Takový vysavač tu ještě nebyl. Má robotické rameno
Nehygienické, přesto však běžné
„Zkoušení make-upu v obchodech je často nehygienické, přesto však běžné – málokdo chce riskovat drahou chybu při nákupu. My máme ale na tento problém, který se nepodařilo v minulosti nikomu uspokojivě vyřešit, konečně řešení,“ prohlásil zástupce japonského výrobce na výstavišti v Las Vegas.
Ten zároveň připomněl, že v minulosti se snažila řada firem pomoci s výběrem vhodného make-upu pomocí nejrůznějších filtrů pro mobilní telefony. „Výsledek ale nikdy nebyl uspokojivý. To je i hlavní důvod, proč stále v obchodech chceme vyzkoušet kosmetiku na vlastní kůži. My máme ale nyní recept, jak to změnit,“ zdůraznil společnosti Kosé.
I když se to nemusí na první pohled zdát, Kosé Mixed Reality Makeup je relativně sofistikované řešení, které v reálném čase dovede pomocí pokročilých senzorů naskenovat váš obličej a následně na něj promítnout zvolený make-up.
Nejenže tak sami uvidíte okamžitě v zrcadle, jak vypadáte se zvolenou kosmetikou, ale hodnotit váš zevnějšek budou moci také přátelé, které si vezmete na pomoc s výběrem s sebou.
Klidně i na nádraží
Jak bylo přímo na výstavišti vidět, systém nemá problém ani s různými barvami pleti, funguje skvěle na ženách i mužích.
„Naši technologii je možné instalovat prakticky kdekoliv, což otevírá dveře novým způsobům prodeje kosmetiky a zpřístupňuje ji i na nečekaných místech,“ konstatoval zástupce společnosti Kosé s tím, že make-up budete moci vybírat v budoucnu klidně i při čekání na vlak, pokud se tam rozhodně někdo systém nainstalovat.
Jak je z řádků výše patrné, Kosé Mixed Reality Makeup tedy necílí na běžné uživatele. To je i hlavní důvod, proč výrobce nechtěl na veletrhu CES 2025 prozradit náklady na pořízení celého zařízení, jednat bude napřímo jen s vážnými zájemci, tedy především s kosmetickými salóny a drogeriemi.
O úspěchu novinky od Kosé – tedy o tom, zda budeme v dohledné době moci zkoušet make-up pomocí rozšířené reality – tak rozhodne až zájem ze strany firemní klientely. To nic ale nemění na tom, že Mixed Reality Makeup představuje hygienický, snadno dostupný způsob prodeje kosmetických přípravků a je snadno přizpůsobitelný pro různé potřeby zákazníků.
Virtuální vs. rozšířená realita
Pojmy virtuální a rozšířená realita jsou velmi často zaměňovány, přitom ale obě technologie pracují na odlišných principech.
Brýle pro virtuální realitu se snaží uživatele vtáhnout do simulovaného světa a jeho smysly zcela odříznout od toho skutečného. Oči tak zpravidla zcela zakrývá displej a na uších jsou umístěna sluchátka, která jsou velmi často součástí celého systému.
Systémy rozšířené reality většinou vypadají jako obyčejné brýle, přes které může uživatel vidět vše, co se děje okolo něho. Speciální displeje nebo kamery pak jen dokreslují virtuální předměty do skutečného prostoru. Vlastně tedy propojují virtuální svět s tím skutečným.