Článek
Čínská státní televize CGTN a další média s odkazem na zdroje uvádějí, že ByteDance uzavře s americkým Oraclem partnerství a ten zřejmě získá v čínské firmě významný podíl. Prodat americké aktivity firmě ByteDance v létě nařídil prezident Donald Trump, a to s odkazem na obavy o národní bezpečnost.
Agentura Reuters také s odkazem na zdroje uvedla, že zdrojový kód platformy společnost ByteDance neposkytne žádnému ze zájemců.
Trump minulý měsíc pohrozil, že aplikaci na sdílení krátkých videí TikTok v USA zakáže, pokud ji ByteDance neprodá. Trump tažení proti TikToku zdůvodňuje obavami, že čínské vlastnictví firmy představuje riziko pro národní bezpečnost, protože čínská vláda tak podle něj může získávat informace o amerických občanech. Čínská strana reagovala na konci srpna omezením vývozu umělé inteligence.
Peking je proti prodeji TikToku a raději by, aby v USA skončil
Platforma TikTok, jejímž prostřednictvím mezi sebou videa sdílejí hlavně náctiletí, má v USA až 100 000 uživatelů. Její vlastník se brání, že by data o uživatelích čínské vládě neposkytl.
Podle zdrojů Reuters by se měl Oracle stát technologickým partnerem čínské firmy a spravovat data amerických uživatelů. Americká společnost se též snaží získat podíl v amerických aktivitách TikToku.
Situace okolo TikToku se komplikuje, majitel patrně nestihne termín prodeje
Minulý týden média s odvoláním na zdroje uváděla, že Peking je proti vynucenému prodeje TikToku a byl by raději, kdyby tato aplikace ve Spojených státech skončila. Představitelé Číny mají za to, že ByteDance i Peking by po vynuceném prodeji měly pocit oslabení, uvedly zdroje. Podle nich je Čína připravena využít kontrolu exportu umělé inteligence k tomu, aby případný prodej aplikace zpozdila, bude-li třeba.
Případnou dohodu musí schválit Trump a s ohledem na regulaci vývozu umělé inteligenci i Peking. Bílý dům, ByteDance a Oracle se k věci zatím oficiálně nevyjádřily.
Obavy Washingtonu z TikToku zažehl Zuckerberg
Jak funguje TikTok
TikTok je nejpopulárnější především mezi mladistvými, kteří jej podle některých statistik používají již častěji než Facebook. Mezi uživateli této čínské sociální sítě nalezneme ale i starší ročníky.
Princip této online služby je velmi jednoduchý, staví na velmi krátkých videích, která se přehrávají postupně za sebou. Je to stejné, jako kdybyste si prohlíželi příspěvky na Facebooku a obrazovka se rolovala sama na další a další posty.
Místo textu ale na TikToku hrají prim videa, krátké nahrávky s délkou od tří do 60 sekund. A právě takto krátká délka je podle všeho receptem na úspěch, neboť v USA dokonce již čínská sociální síť překonala i Snapchat a Instagram.
Nejprve bylo možné nahrávat videa o délce pouze 15 sekund, později bylo umožněno publikovat až tříminutové klipy. Nyní může videoobsah dosahovat délky až deset minut.
Přestože prim hrají stále krátká videa, řada uživatelů je schopna trávit na TikToku i několik hodin denně.