Článek
Komisařka pro hospodářskou soutěž Margrethe Vestagerová sdělila, že cílem vyšetřování je zajistit, že kontrola Googlu nad daty shromážděnými prostřednictvím zařízení Fitbit nenaruší hospodářskou soutěž. Slib Googlu, že nebude využívat data z Fitbitu pro reklamu, který má vyřešit obavy z narušení hospodářské soutěže, je nedostatečný.
Organizace zaměřené na ochranu soukromí a spotřebitelů vyzvaly úřady, aby dohodu zablokovaly. Obávají se právě o soukromí uživatelů a porušování antimonopolních pravidel, uvedla agentura AP.
Google kupuje za 48 miliard výrobce chytrých fitness náramků Fitbit
Komise má na rozhodnutí 90 pracovních dnů, tedy do 9. prosince. Zahájení hloubkového vyšetřování je standardním krokem a nelze z toho vyvozovat, jaký bude konečný výsledek.
Google oznámil dohodu o převzetí Fitbit loni v listopadu. Fitbit je průkopníkem v oblasti fitness náramků, jeho zařízení umožňují uživatelům sledovat fyzickou aktivitu a zdravotní stav. Google díky převzetí bude moci konkurovat firmám, jako je Apple a Samsung.