Článek
Žaloba uvádí, že inzerenti, kteří jednali prostřednictvím iniciativy WFA nazvané Globální aliance pro zodpovědná média, se rozhodli stáhnout svoji reklamu z X, dříve známé jako Twitter, a síť tak přišla na reklamních příjmech o miliardy dolarů. Jednali tak proti svým vlastním ekonomickým zájmům v rámci spiknutí proti platformě sociálních médií, která podle nich porušuje antimonopolní zákony USA.
Generální ředitelka X Linda Yaccarinová v prohlášení k žalobě uvedla, že „lidi poškozuje, když je trh s myšlenkami omezen. Žádná malá skupina lidí by neměla mít monopol nad tím, co se může zpeněžit.“
Musk ve svém příspěvku na sociální síti X uvedl, že po dvou letech, kdy se choval mile a nedostával nic než prázdná slova, přichází válka.
We tried being nice for 2 years and got nothing but empty words.
— Elon Musk (@elonmusk) August 6, 2024
Now, it is war. https://t.co/MEzH0vqz0p
Na síť X se vracejí inzerenti. Musk ale ještě nemá vyhráno
Musk koupil Twitter v říjnu za 44 miliard dolarů (986,49 miliardy Kč) a ve společnosti od té doby zahájil dramatické změny včetně výrazného propouštění; sociální síť opustily tisíce zaměstnanců. Někteří odešli také sami, protože nesouhlasili s prováděnými změnami.
V souvislosti s tím americká média opakovaně upozorňovala, že od nástupu Muska do vedení společnosti se kvůli omezeným pracovním silám prudce zvýšil rozsah problematického obsahu a dříve zakázaných účtů na sociální síti. Na to zareagovala řada velkých inzerentů, kteří začali platformu X masivně opouštět.
Skupina inzerentů spustila iniciativu zodpovědných médií v roce 2019. Iniciativa má pomoci odvětví řešit problém nelegálního nebo škodlivého obsahu na platformách digitálních médií a vydělávání na něm prostřednictvím reklamy.
Kvůli kritice se Musk rozhodl opustit šéfovské křeslo, oficiálně je tak ředitelkou platformy X již druhým rokem Linda Yaccarinová.
Firma X v žalobě uvedla, že uplatňuje standardy bezpečnosti, které jsou srovnatelné s konkurencí a které splňují nebo překračují opatření stanovená Globální aliancí pro zodpovědná média. Požaduje blíže nespecifikované odškodnění a soudní příkaz, který by zabránil dalším snahám o spiknutí s cílem připravit firmu o peníze z reklamy.