Článek
Žena se na policii obrátila koncem března. „Telefonicky ji kontaktoval dosud neznámý pachatel vystupující jako pracovník banky. Chtěl s poškozenou dořešit žádost o úvěr na její jméno. Jelikož si žena žádnou půjčku nezřizovala, podvodník ji přesvědčil, že muselo dojít ke zneužití její identity,“ informovala ve středu policejní mluvčí Ivana Skoupilová.
Záhy se ženě ozvala další údajná pracovnice banky s nabídkou záchrany peněz. Dala jí na výběr. Buď se jí zamrazí účet, ale to by mohlo trvat několik měsíců až let, nebo má peníze přeposlat na bezpečné účty u České národní banky, kde je bude mít ihned k dispozici.
„Žena tak v domnění, že své finance zachraňuje, přeposlala v několika transakcích částky v celkové výši téměř 1,9 milionu korun,“ dodala mluvčí.
S podvody se roztrhl pytel
Jak Novinky.cz upozornily již dříve, s podobnými podvody po telefonu se v posledních týdnech doslova roztrhl pytel. Není přitom pravidlem, že by se podobně nechali nachytat pouze senioři, jak dokazuje případ 34leté Petry Č. Té volal podfukář, který se představil jako kriminální policista.
„Někdo si chce vaším jménem vzít v bance úvěr 300 tisíc, ale zachytili jsme to – nyní však potřebujeme vaši součinnost,“ tvrdil podfukář v telefonu důvěřivé ženě. Té nedávno technik zapojoval internet v bytě, tak se vyděsila, že jí musel podstrčit společně s předávacím protokolem plnou moc a nyní si na ni chce vzít úvěr. „Nechápala jsem, jak je u Vodafonu něco takového možné,“ prozradila Novinkám Petra Č.
Z nastalé situace byla natolik vyděšená, že v hovoru pokračovala. Naštěstí podvodník z „kriminální policie“ po ní v tu chvíli žádné detaily nechtěl. Evidentně si oběť připravoval na další útok, chtěl totiž vše dořešit až v druhém telefonátu.