Článek
„Společně s Facebookem vybíráme jednoho šťastného zákazníka, který získává speciální cenu od našeho sponzora jako poděkování, že jste zákazníkem UPC Ceska Republica,“ lákají podvodníci a zastřešují se poskytovatelem kabelových služeb a internetového připojení.
Pozornější čtenáři si mohou všimnout, že jde o podvod už podle špatného názvu společnosti, který neobsahuje diakritiku. Při proklikávání výherní nabídky navíc uživatel v jednom bodě musí odsouhlasit zasílání placených SMS zpráv.
Žádného nového telefonu ani jiné výhry se tak důvěřivci samozřejmě nedočkají, místo toho jim každý týden bude z účtu mizet 99 korun za příjem prémiové SMS zprávy, dokud službu opět neodhlásí.
Zástupci UPC se již od soutěže distancovali. „Soutěž probíhá na různých webových stránkách, které však s UPC Česká republika nijak nesouvisí,“ uvedli zástupci poskytovatele na svých facebookových stránkách.
Nejen UPC, ale i další
„Společnost UPC s touto soutěží, která zneužívá jejího jména, nemá nic společného a zásadně se od ní distancuje. V žádném případě vám nedoporučujeme na tuto a podobně nedůvěryhodné soutěže reagovat ani se jich účastnit. V tuto chvíli podnikáme opatření a právní kroky, aby bylo provozování takovýchto stránek ukončeno,“ dodali.
Reklama s podvodnou nabídkou dokáže automaticky detekovat připojení uživatele. Je tedy možné, že výherní obrazovku uvidí lidé i ve spojení s jinými poskytovateli internetového připojení. V žádném případě by však na nabídku neměli reagovat.