Hlavní obsah

Podvodníci se snaží napálit klienty Komerční banky

Novinky, chm

Na pozoru by se měli mít uživatelé internetového bankovnictví od Komerční banky. Zaměřili se na ně totiž počítačoví piráti, kteří se z nich prostřednictvím nevyžádaných e-mailů snaží vylákat jejich přihlašovací údaje. Před novým podvodem varovali zástupci banky.

Foto: repro mojebanka.cz

Internetové bankovnictví Komerční banky

Článek

„V současné době pozorujeme zvýšený výskyt podvodných e‑mailů,“ uvedli zástupci Komerční banky.

Podle nich se podvodníci snaží v příjemcích podvodné zprávy vzbudit dojem, že jde o oficiální komunikaci banky. „Útočník vystupuje jménem ředitele společnosti a kontaktuje pracovníka firmy, který má přístup k firemním financím a oprávnění provádět bankovní převody,“ přiblížili jednání počítačových pirátů bankéři.

„Nejprve se dotáže na stav účtu a pak předá pokyn k urgentnímu proplacení částky do zahraničí. Na závěr se ujistí o výsledku zpracování. V e‑mailu je použita nekorektní čeština a může být použit popis platby Administrativní seminár,“ konstatovali pracovníci banky.

Podobné e-maily raději ignorovat

Podvod tedy pozornější uživatelé mohou rozpoznat na první pohled, jednoduše podle toho, že není napsán správně česky. Není nicméně vyloučeno, že se v další vlně objeví podvodné zprávy, ve kterých již budou mít kyberzločinci všechny chyby vychytané.

Vhodné je tak všechny podobné nabídky ignorovat, a pokud si uživatel není jistý, tak raději svou banku kontaktovat napřímo – buď osobně, nebo telefonicky.

„V případě, že jste podezřelý e‑mail obdrželi, neprodleně kontaktujte naši telefonní linku internetového bankovnictví +420 955 551 552 nebo nám napište na mojebanka@kb.cz,“ uzavřeli zástupci banky.

Podobně by měli uživatelé postupovat také v případě, že jim podezřelá zpráva přijde pod hlavičkou úplně jiné banky či nějaké finanční instituce.

Výběr článků

Načítám