Hlavní obsah

Podvodné e-maily cílí na klienty ČSOB

Novinky, ort

Kyberzločinci si vzali na mušku klienty ČSOB, snaží se je v podvodných e-mailech přesvědčit, že jsou pracovníky banky. Ve skutečnosti se však pouze snaží vylákat přihlašovací informace do internetového bankovnictví.

Foto: ČSOB

Ukázka podvodné zprávy, která cílí na klienty ČSOB.

Článek

„Upozorňujeme na podvodný e-mail označený jako ‚Message Alert‘ (Upozornění na novou zprávu) a podepsaný jménem naší společnosti,“ uvedli zástupci ČSOB.

Už podle zmiňovaného předmětu zprávy je zřejmé, že podvodná zpráva není psaná v češtině, ale i přesto by se mohli nechat méně ostražití uživatelé napálit. Není navíc vyloučeno, že podvodníci začnou šířit stejnou zprávu v dohledné době také v češtině.

„Tato e-mailová zpráva avizuje novou zprávu vystavenou ČSOB. Jedná se podvrh, který se prostřednictvím falešného prokliku do internetového bankovnictví snaží z klientů vylákat přihlašovací informace,“ stojí v prohlášení banky.

Před podobnými podvodnými e-maily by měli být lidé velmi ostražití. Rozhodně by neměli klikat na odkaz uvedený ve zprávě.

Kontrola adresních řádků je nezbytná

Pozornější uživatelé mohou poznat, že jde o podvod, také podle řádku s internetovou adresou. „V každé chvíli, kdy pracujete s internetovým bankovnictvím nebo se do něj přihlašujete, musí být v adresním řádku vašeho prohlížeče adresa https://ib24.csob.cz a vedle ní ikona zámku,“ uvedli zástupci ČSOB.

„V případě pochybností neváhejte kontaktovat Helpdesk elektronického bankovnictví na telefonním čísle 495 800 111,“ doplnili zástupci banky.

Podobně by měli uživatelé postupovat také v případě, že podobné snahy počítačových pirátů zaznamenají v případě jiných bank či finančních institucí. V minulosti se například kyberzločinci snažili několikrát napálit klienty České spořitelny, a to nejen prostřednictvím nevyžádaných zpráv, ale také skrze sociální sítě. [celá zpráva]

Související témata:

Výběr článků

Načítám