Hlavní obsah

Platba byla chybná. Novým trikem berou podvodníci lidem peníze přímo v internetovém bankovnictví

Novinky, mif
Aktualizováno

Česká spořitelna v pátek varovala před novým trikem, který na klienty této banky zkoušejí počítačoví piráti. Vše začíná hláškou, že provedená platba byla chybná. Tu ale nezobrazuje internetové bankovnictví Servis 24, ale počítačový virus. Lidé tak mohou nevědomky zpřístupnit útočníkům svoje finanční prostředky.

Foto: Česká spořitelna

Podvodná stránka, jejímž prostřednictvím počítačoví podvodníci informují o chybné platbě.

Článek

Tento trik je důmyslnější než kdy dříve. Klientovi se totiž podvodná stránka nezobrazí při snaze o přihlášení do správy svého účtu, ale když je skutečně přihlášen. I zkušenější uživatelé si tak mohou myslet, že jde skutečně o zprávu od banky.

Zpráva je navíc psána česky a na první pohled bez větších pravopisných chyb, což výrazně znesnadňuje odhalení podvodu.

KOMENTÁŘ DNE:

Lyžařské Nagano -  Nedá se nic dělat, dnešní komentář musí být sportovní, protože jedna mladá dáma přepsala lyžařské dějiny země. Čtěte zde >>

„Virus v napadeném počítači klientovi zobrazí po přihlášení do internetového bankovnictví informaci o chybné platbě, která byla připsána na jeho účet. Dále klienta informuje o tom, že z tohoto důvodu je jeho účet dočasně zablokován, dokud nepotvrdí vrácení připsané platby zpět potvrzením tlačítka ‚pokračovat‘. Důrazně varujeme před jakoukoli reakcí na tuto obrazovku – útočníci se touto formou snaží získat z klientova účtu jeho vlastní peníze,“ varovali zástupci banky.

Virus, který se při přihlášení „zaktivuje“, je v počítači. Jen čeká na to, až se uživatel přihlásí.

Podvodníci hrají o čas

Podvodníci jsou navíc velmi vychytralí a snaží se získat dostatek času na zametení případných stop. „Po dokončení této operace bude Váš účet zablokován v souladu s právními předpisy a vnitřní bezpečnostní politikou banky,“ tvrdí na podvodné stránce.

Důvěřivci se tak mohou nechat snadno napálit, že je vlastně vše v pořádku, i když se nemohou na účet přihlásit delší dobu. Klidně až do dalšího výpisu od České spořitelny tak ani nemusejí vědět, že z jejich účtu zmizely peníze.

„Česká spořitelna nikdy neblokuje účty klientů z důvodu chybně připsané platby. Buďte obezřetní při používání vašeho internetového bankovnictví. Pokud ve vašem internetovém bankovnictví zaznamenáte jakékoli nezvyklé chování nebo se v něm objeví nestandardní či neobvyklá obrazovka, nereagujte na zobrazenou výzvu a neprodleně nás kontaktujte na bezplatné informační lince 800 207 207,“ doplnili zástupci banky.

Související témata:

Výběr článků

Načítám