Článek
Před podvodem varovali přímo pracovníci Lidlu: „Facebookem se opět šíří podvodná akce, se kterou ovšem nemáme nic společného. Zůstaňte prosím obezřetní, na podobné odkazy neklikejte a v žádném případě neposkytujte své osobní údaje.“
Hlavním rozdílem je při současné vlně podvodů výše poukázky. Zatímco dříve nabízeli útočníci pár tisíc korun, nyní se snaží uživatele motivovat sumou 20 000 Kč. Ty získá údajně ten, kdo vyplní několik soutěžních otázek a zároveň bude soutěž sdílet na svém facebookovém profilu – právě to totiž útočníkům značně usnadňuje práci, falešné poukazy se tak dostanou mezi daleko více lidí.
Falešné weby a škodlivé kódy. Koronavirus hraje kyberzločincům do karet
Podobné soutěže důvěřivce zpravidla připraví o peníze. Pro získání ceny totiž musí uživatel ještě vyplnit své jméno a telefonní číslo a zavolat na „zákaznickou“ linku, aby si svou odměnu vyzvedl. Ale právě v tom je zakopaný pes, protože minuta hovoru je zpoplatněna klidně i částkou 99 Kč, na což koneckonců upozorňuje drobným písmem i samotná „výherní“ nabídka.
Provozovatelé této služby se tak chrání před případnou snahou lidí o vrácení peněz. Důvěřivcům tak nakonec přijde pěkně tučný účet za telefon. Jejich osobní údaje mohou navíc kyberzločinci dále zneužít, neboť na černém internetovém trhu mají cenu zlata.
Lákavé dárkové poukazy se zobrazují nejen pod hlavičkou Lidlu, ale také dalších obchodních řetězců – například Penny Marketu, Billy, Tesca či Albertu. Ani jeden ze zmiňovaných podniků samozřejmě nemá s podvodnou nabídkou nic společného.
Soutěže o kupony ve výše zmíněných řetězcích jsou nabízeny prostřednictvím různých webových serverů, které se neustále mění. Právě proto není snadné podvodníky odhalit a jejich aktivity zcela zablokovat.