Článek
Načasování nové útočné phishingové kampaně snad nemohlo být horší, tedy alespoň pro nespokojené zákazníky tuzemských operátorů. V minulém týdnu totiž Vodafone oznámil zdražení svých mobilních paušálních služeb, načež se prakticky okamžitě rozhořela debata, zda jsou vyšší ceny oprávněné.
Řada lidí tak v posledních dnech skutečně hledá nejvýhodnější nabídky a zvažuje i přechod ke konkurenci. Právě toho se ale nyní snaží využít kyberšmejdi, kteří jim slibují až neuvěřitelně štědrou nabídku.
Vodafone zdraží mobilní služby. Operátor poradil, jak ušetřit
Odkazy na akční nabídku s neomezeným tarifem rozesílají prostřednictvím SMS zpráv nahodile na tuzemská mobilní čísla. I když tedy podvodný web imituje stránky Vodafonu, obdržet zprávu a nechat se nachytat mohou pochopitelně také zákazníci dalších operátorů.
Má jít o tarif Premium 5G s neomezeným voláním, SMS zprávami a i s neomezenými daty, který se nyní nabízí za pouhých 199 Kč měsíčně místo původních 1307 Kč. Aby kyberšmejdi donutili uživatele rychle kliknout na nabídku, tvrdí jim, že objednat takto výhodný tarif bude možné už jen pár desítek minut.
„Jedná se o phishingovou stránku, která po uživatelích požaduje přihlášení k jejich bankovním účtům. Uživatelům doporučujeme na podezřelé nabídky z neznámých čísel nereagovat,“ varoval Pavel Bašta, bezpečnostní analytik týmu CSIRT.CZ, který je provozován sdružením CZ.NIC.
Pokud lidé sednou podvodníkům na lep a dají jim požadované údaje, riskují, že přijdou o peníze na svém účtu. Měli by tedy bezodkladně kontaktovat svou banku a poradit se s pracovníky, jak odčerpání peněz zabránit.
Co je phishing?
Internetoví podvodníci často rozesílají e-maily, které vyvolávají dojem, že pocházejí od důvěryhodné firmy, banky, úřadu nebo webové stránky.
Pomocí těchto zpráv se útočníci snaží vylákat citlivé informace, které se týkají například bankovních kont. Tato data následně využívají k odčerpání financí z účtu postiženého.