Hlavní obsah

Máte problém s účtem. Podvodníci se vydávají za bankéře České spořitelny

Novinky, mif

Za bankéře se v e-mailech vydávají v posledních dnech kyberzločinci. Uživatele se snaží přesvědčit o tom, že s jejich účtem není všechno v pořádku. Ve skutečnosti se ale snaží důvěřivce připravit o peníze.

Foto: Česká spořitelna

Ukázka podvodného e-mailu

Článek

„Upozorňujeme na novou podobu podvodného e-mailu (tzv. phishingu), kterou jsme v posledních dnech zaznamenali a která se snaží vzbudit dojem, že byla odeslána Českou spořitelnou,“ uvedli zástupci České spořitelny.

Na tu se podvodníci pravděpodobně nezaměřili náhodou. Banka totiž v uplynulých dnech skutečně představila novou verzi svého internetového bankovnictví a podvodníci se snaží využít toho, že lidé se mohou nechat snadněji napálit a skutečně věřit, že banka po nich nějaké údaje vyžaduje.

Foto: Česká spořitelna

Falešná stránka imitující službu Servis24

Foto: Česká spořitelna

V jednom z dalších kroků chtějí vyplnit podvodníci SMS kód

Pozornější uživatelé si nicméně mohou všimnout toho, že podvodná zpráva není psaná nijak obratně a některá slova dokonce nejsou ve správném tvaru. „Náš systém vás informuje, že máte problém s vaším účtem,“ tvrdí kyberzločinci v podvodné zprávě.

Pokud se přesto uživatelé nechají nalákat a kliknou na odkaz ve zprávě, jsou po nich nejprve vyžadovány přihlašovací údaje k účtu. Následně v rámci údajné aktualizace mají vyplnit svoje osobní informace, které potvrdí prostřednictvím SMS zprávy.

Právě v tom ale tkví princip podvodu, neboť zadáním kódu z SMS zprávy podvodníci provedou platbu a připraví uživatele o peníze.

Při obavách okamžitě kontaktovat banku

„Buďte k podezřelým e-mailům velmi obezřetní, vždy se do SERVIS 24 přihlašujte ze stránek banky (www.csas.cz), případně přímo ze stránek www.servis24.cz. Zároveň buďte velmi obezřetní před zadáním jakéhokoliv SMS kódu a vždy pečlivě čtěte autorizační SMS zprávy,“ poradili zástupci České spořitelny.

„Pokud máte podezření, že jste podvodný e-mail obdrželi, v žádném případě nereagujte na jeho obsah, neklikejte na odkaz, který je jeho součástí, a zprávu nám přepošlete na e-mailovou adresu phishing@csas.cz. Jestliže jste již na odkaz klikli a vyplnili požadované údaje, ihned kontaktujte klientskou linku České spořitelny na bezplatném telefonním čísle 800 207 207,“ dodali bankéři.

Podobně by měli lidé postupovat také v případě, že se s takovou zprávou setkají pod hlavičkou jiné banky. Není totiž vyloučeno, že v další vlně se kyberzločinci zaměří na jinou finanční instituci působící v Česku.

Související témata:

Výběr článků

Načítám